× "

çıblak

" arama sonuçları

fergana vadisi’nde bilinmeyen yesevi izbasarları: “laçiler”

  bölüm (1): kırgızistan’da araştırmalar     yrd. doç. dr. ali yaman[1 xıx. yüzyıl sonlarında orta asya ve kafkasya olarak genellenebilecek eski sovyetler birliği coğrafyasında nakşibendilik, kadirilik, yesevilik ve kübrevilik olmak üzere dört büyük tarikatın faaliyette olduğunu bilinmektedir. 12.-13. yüzyıllardan itibaren orta asya’da en güçlü tarikat olan yesevilik, zamanla ya diğer tarikatlarca özümsenmiş, ya da başka adlar altında kendini kısmen yaşatmayı sürdürmüştür. bizim gerek kaynak gerek alan araştırmalarımıza göre anadolu’daki alevi-bektaşiler ve kırgızistan’daki laçiler yesevi yolu’na özg&uum...

rüyada çıblak ayak yürümek , ruyada cıplak ayak

 , ruyada çıplak ayak yurumek , rüyada yalın , yalın ayak yürümek , rüyada yalın ayak yürümek , rüyada yalınayak görmek , rüyada çıplak ayaklı olmak nedeme , rüyada çığlak ayak görmek , rüyada yalın ayak yürüdüğünü görmek; sıkıntı ve meşakattir. rüyada yalın ayak yolculuk yaptığını görmek; rüya sahibinin güç yetiştiremeyeceği bir borca girmesine işarettir. ...

halk edebiyatı makaleleri

mehmet açatürk destancılık geleneğine bütüncül yaklaşabilme ve alp kavramı üzerine bazı yeni yaklaşım denemeleri prof. dr. erman artunçukurova üniversitesi’nde halk kültürü ile ilgili yapılan çalışmalar kıbrıslı aşık kenzi’nin destanları tekirdağ’da mani söyleme geleneği alevi-bektaşi edebiyatına genel bir bakış balkanlarda destan söyleme geleneği ve prizrenli aşık ferki’nin destanları prizrenli aşık ferki’nin destanları kıbrıs yerel fıkra tipi: kırk bir deliler dadaloğlu üzerine birkaç söz 19. yüzyıl osmanlı dönemi ortadoğu’nun sosyal tarihine bir kaynak: aşık esrari’nin vehhabi destanı 19. yüzyıl aşıklık geleneğinde aşık erzurumlu emrah&rsq...

13 == dhyana-asana

2 == dhyana - asana     meditasyon oturuşları                 hatha-yoga çalışmalarında ögrenilen tüm bedensel hareketler asana genel adı ile adlandırılmaktadır, meditasyonda kullanılan oturuş şekilleride bunlar arasında degerlendirilir ve dhyana-asana ( meditasyon duruşu ) olarak anılırlar.                 bu oturuş şekillerinin enerji çalışmalarında ( kundalini ) ve meditasyon çalışmalarında kullanılabilmeleri için bazı özellikler taşımaları istenilir.                 bu özelliklerden en önemlisi de sabit ve kolay bozulmayan bir dengenin kurulab...

4 == uyarı

               kumbhaka 4 == uyarı                 burada önemli bir uyarıya deginelim, bu uyarı hem şimdi, hemde tüm enerji çalışmalarını kapsayacagı için onu dikkatle uyulması gereken kurallar arasına yerleştirelim.                  eger çalışmamız sırasında bir enerji uyarımı meydana gelmişse ve çalışma farkındalık içinde yapılıyorsa bu kişi tarafından muhakkak his edilecekdir.                  genelde enerji uyarımlarının belirtisi tüm bedende özelliklede omurga üzerinde his edile...

12 == paratyahara

                paratyahara                  kişinin içsel ve dışsal dünyası arasında oluşan mücadele ile duygularını ( sanna )kontrol altına alması paratyahara olarak adlandırılır.                  duyular, yoga' nın amacına ulaşmasının önünde ciddi engeller meydana getirirler, kişinin ilgisini çeşitlendirirler. duyuların etkilerinden kurtulmak yoga' nın düşünce sistemine göre büyük bir güç elde etmekdir.                 yoga yolunda güç kavramı bizim algıladıklarımı...

kumbhaka ( nefesin verilip tutulması )

                                      k u m b h a k a                 yoga yolunda ilerlerken basit nefes çalışmaları olarak adlandırabilecegimiz kapalabhati uygulamaları tam ve eksiksiz ögrenildikden sonra hatha-yoga' nın nefes alma, vermeyle ilgili bir diger basamagı olan kumbhaka çalışmalarına geçilir.               kumbhaka çalışmalarının basit amacı, kapalabhati çalışmalarında oldugu gibi akcigerlerin ve diyaframın güçlendirilmesi ve kapasitelerinin artırılması, nef...

halk edebiyatı makaleleri

mehmet aça türk destancılık geleneğine bütüncül yaklaşabilme ve alp kavramı üzerine bazı yeni yaklaşım denemeleri prof. dr. erman artun çukurova üniversitesi’nde halk kültürü ile ilgili yapılan çalışmalar kıbrıslı aşık kenzi’nin destanları tekirdağ’da mani söyleme geleneği alevi-bektaşi edebiyatına genel bir bakış balkanlarda destan söyleme geleneği ve prizrenli aşık ferki’nin destanları prizrenli aşık ferki’nin destanları kıbrıs yerel fıkra tipi: kırk bir deliler dadaloğlu üzerine birkaç söz 19. yüzyıl osmanlı dönemi ortadoğu’nun sosyal tarihine bir kaynak: aşık esrari’nin vehhabi destanı 19. yüzyıl aşıklık geleneğinde aşık erzurumlu emrah’ın yeri muğla mani söyleme geleneğinde mizah, taşlama-takılma...

güç nedir ?

                          güç    nedir ?                 şimdi, yoga felsefesine göre güç nedir ? sorusuna yanıt getirmeye çalışalım.                 yoga' nın düşünce sistemine göre güç kavramı genelde bizim algıladıgımızın dışında düşünülmektedir. dünyasal kavramların asla bir güç oldugu kabul edilmez buna paralel olarak adele gücüde, bir güç olarak kabul edilmemekedir, zihinsel güç önemlidir fakat zirveye oturtulmaz, ulaşılması istenilen ve arzu edilen güç, kişinin tüm yönleri ile kendisine hakim olm...

yayınevi infosu ve basın açıklaması taslağı

evet. bir duyuru metni yazdım arkadaşlar.. bunu yeni sitemizden yayınlayacağım.. ancak sizinde fikrinizi almak için buradan paylaşıyorum.. ve birde yazım hataları olabilir, redaksiyoncu hatunlar (ehah ne güzel oldu lan o) bi zahmet beni uyarsın.. evet yazımı dediniz? şöyle: sokak edebiyatı hakkında tarihçe: 1. 2000 yılı son baharındayız.. hava oldukça soğuk ve hafiften yağmur çiseliyor.. yer alsancak izmir.. çimlerde bağdaç kurmuş, bir daire oluşturmuş, içiyor ve tartışıyoruz. beş kişiyiz.. bir de dönüyoruz aramızda, epey sağlam bir şey, yüksekteyiz.. ve midemiz patırdıyor ayrıca.. herşeye karşı yabancıyız.. kendimizi yalnız ve yabancı hissediyoruz. ve çaresiz.. haykırmak istiyoruz dünyaya, bu işin böyle olmaması gerektiğini haykırmak, daha kolay bir yaşam formu sunmak insanlara.. ...

çerçeveli fıkralar

kadın banyodayken "böylesi" adlı köpeği kaçmış. kadın telaşla arkasından gitmek istemiş ama çıblak olduğunu görerek hemen aynayı önüne koymak için söküp almış. çerçeve elinde kalmış, ayna geride kalmış. farkında olmadan köpeğinin arkasından koşmuş ama onu görememiş. ordan geçen bir adama "böylesini gördünüz mü?" diye sormuş. adam kadına şöyle bir bakmış. "çok gördüm ama böyle çerçevelisini görmemiştim" demiş! *************************************************   köylü memet dayı bir otele gitmiş. yatağın üstünde yatmaya kıyamamış, altına yatmış. bir süre sonra yeni evli bir çift o yatağa yatmış.erkek,kadının saçlarını okşayıp,bu saçlarını çerçeveletip duvara asmalı, demiş. yanaklarını öpmüş, bu yanakları çerçeveletip duvara asmalı, demiş. dudaklarını öpmüş, bu dudakları çerçeveletip ...

erkeğe yol gösterme

<<<<< tıkla >>>>> erkeğe yol gösterme       kadın, erkekten vücudunun hassas bölgelerini keşfetmesini bekliyor. oysa erkeğin kadının yol göstericiliği olmadan bunu başarması imkansız.                                          kadınlar çoğunlukla partnerlerine, ilişki öncesinde ve sırasında haz aldıkları dokunuşları ve bölgeleri itiraf etmekten çekinirler. uyarıldığınız anlarda partnerinize yol gösterici olun ve cinselliği sınırsızca yaşayın. kadınların pek çoğu partnerine cinsellikle ilgili arzularını ...

çakalların ve sırtlanların özel senfoni ulumaları

  çakallar senfonisi   zamanın birinde bir ülkede astığı astık kestiği kestik başbelası bir kral varmış,bu kral müsvettesi kafa yapısına uymayan düşündüklerinin aksini düşünen yada beğendiklerini beğenmeyen kim varsa hepsini hücrelere attırır hapislerde çürütür özellikle genç delikanlıları nıda idam ettirirmiş ki olurda ilerde bu gençler okur eğitimlerini bitirir ve kendi düşüncelerine ters birer yetkili ve etkili konum ve kurumların başına gelirde olur ya,olmaz gelki ama bu ülke de bir sürü  o ve onun gibi nice kraldan çok kralcı düşünceye sahip psikopat beyler ağalar vezirül sadrazamlarla doluymuş ya  hani olurda bütün bu olumsuz koşullara ve kişilere rağmen  aralarından sıyrılır da birisi çıkar ve bu ülkenin başına geçerde kendi yaptığı  pisliklerinden...

ölümler çıblak gelir.

terk edilmiş sindir yine.günler geçmek  bilmez ,geceler gündüzlerden daha uzun gelir yatağında uyuyamazsın,o aklına gelir.gözlerini kapadığın an yaşlar akar.açtığın zaman yine.ayrılığın ertesi günü en kötü zamandır. kalkarsın yerinden.gözlerin acır,uyuyalı bir kaç saat olmuştur ve deli gibi ağlamışsındır ,radyo hala açık. sonra telefonuna gider elin hatırlarsın, çekersin elini, yaşlar yine boşalır gözlerinden. onsuzsun. artık ona ait değilsin ,onsuzluğunun ilk günü hiç geçmek bilmez, gözün  bi yandan hep telefonda, hep.ama hiç birşey yok.kafanı dağıtmak için çıkarsın dışarı belki hatırlamam diye,ii gibisindir.sonra bir şarkı çalar.allah kahretsin nerden çıktı simdi.göz yaşları.odana gelirsin.acı çekmek hoşuna gidermişçesine acarsın şarkınızı dinlersin, teker teker düşünürsün onun...

hatırla

hatırla   yıkık harabeye yolun düşerse, yuvasından ayrı eşi hatırla. damla damla dolan bir kap taşarsa, sabrın çatlattığı taşı hatırla.   kör bulutlar maviliği boğarken, yıldırımlar yeryüzünü döğerken, gökten şarıl şarıl yağmur yağarken, hasretli gözlerde yaşı hatırla.   hırçın sesler ortalığı bularsa, içine tereddüt kaygu dolarsa, birgün zırıl zırıl saat çalarsa, alamanya'daki işi hatırla.   analı babalı bebe görürsen, neş'eye boğulmuş oba görürsen, yavrular yanında, baba görürsen, gurbette görülen düşü hatırla.   tek başına gurbet elde ne yenir? sabah, öğle, akşam aynı, hepsi bir. sofraya koyarsan zeytinle peynir, hayımda üç öğün aşı hatırla.   günler eşit oldu gayrı çağlara, hazan değdi ömür denen bağlara. ...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !