× "

ahirete imanın insanın sosyal davranışlarına etkisi

" arama sonuçları

kur’an’ın ahiret anlayışı

her insan, hatta her canlı ölümü tadıcıdır. ölüm ise hoş bir söz olmadığı her boyutuyla acı yüklüdür. bu nedenle ölüm; her canlı için acı verdiği gibi zor da gelir. her canlı, hayatını devam ettirebilmek için ölümle, ölümüne bir mücadeleye girer. bu mücadele her canlı tarafından yapılıyor olsa da, ölümsüzlüğü içinde bir tutku olarak barındıran insanoğlunun mücadelesi daha bir çetin geçiyor. ancak, insanoğlu çok arzulamasına, tüm çabasını ve birikimini bu yolda harcamasına ve harcıyor olmasına, daha neyi var neyi yoksa bu yolda harcayabilecek olmasına rağmen ölümün de önüne geçemiyo...

nisâ

51- şu kendilerine kitaptan bir pay verdiklerimizi görmüyor musun? bunlar puta ve tağut'a (şeytana) inanırlar ve kâfirler hakkında `bunların yolu müminlerin yolundan daha doğrudur' derler. 52- bunlar allah'ın lânetine uğramış kimselerdir. allah birine lânet ederse ona yardım edecek birini bulamazsın. 53- yoksa onların allah'ın mülkünde bir payları mı var? eğer öyle olsaydı, insanlara bir çekirdek kırıntısı bile vermezlerdi. 54- yoksa allah'ın, lütfunun eseri olarak insanlara bağışlamış olduğu imtiyazı çekemiyorlar, bu yüzden onları kıskanıyorlar mı? oysa biz ibrahim'in soyundan gelenlere de kitap ve hikmet vermiş, kendilerine büyük bir egemenlik bağışlamıştık. 55- fakat ibrahim'in soyundan gelenlerin kimi o'na inandı, kimi de kendisine sırt çe...

cîn

1- ey muhammed de ki: "bana vahiy yolu ile bildirildi ki bir grup cin, kur'ân'ı dinledi ve arkasından şöyle dedi: biz harikulâde bir kur an dinledik. 2- o doğru yola iletiyor. hemen inandık ona. artık rabbimize hiçbir ortak koşmayacağız. 3- rabbimiz yüceler yücesidir, ne eş ne evlat edinmemiştir. 4- meğer aramızdaki aptallar allah hakkında asılsız sözler söylüyorlarmış. 5- oysa biz insanların ve cinlerin allah katında yalan sözler söyleyebileceklerine ihtimal vérmiyorduk. 6- birtakım insanlar birtakım cinlere sığınırlar ve bu tutum onların sapıklıklarını arttırır. 7- o sapık insanlar, tıpkı sizler gibi, allah'ın hiç kimseyi yeniden dirilemeyeceğini sanmışlardır. ilk ayetin orjinalinde geçen "nefer" sözcüğü, üç kişi ile dokuz kişi arasındaki gruplar için kullanıl...

sevgili peygamberimiz (her muslumanin okumasi lazim)

hz. ali’ye göre efendimiz nasıldı?   hz. ali allah rasûlü’nü anlatırken şöyle demiştir:hazreti peygamber’in boyu ne çok kısa, ne de çok uzundu, orta boyluydu. ne kıvırcık kısa ne düz uzun saçlı; saçı, kıvırcıkla düz arasında idi. değirmi (yuvarlak) yüzlü, duru beyaz tenli, iri ve siyah gözlü, uzun kirpikliydi. iri kemikli ve geniş omuzluydu. göğsü, ortadan karnına kadar kılsızdı. iki avucu ve tabanları dolgundu. yürüdüğü zaman, sanki yokuş aşağı iner gibi rahatlıkla ilerlerdi. sağına ve soluna baktığında bütün vücuduyla dönerdi. iki omuzu arasında “nübüvvet mührü” vardı. bu, o’nun sonuncu peygamber oluşunun nişanesi idi. o, insanların en cömert gönüllüsü, en geniş sînelisi, en doğru sözlüsü, en yumuşak huylusu, en arkadaş canlısıydı. kendiler...

hadislerde allah’ın en sevgili kulu ve hz. peygamber'i

hz. ali’ye göre efendimiz nasıldı?   hz. ali allah rasûlü’nü anlatırken şöyle demiştir:hazreti peygamber’in boyu ne çok kısa, ne de çok uzundu, orta boyluydu. ne kıvırcık kısa ne düz uzun saçlı; saçı, kıvırcıkla düz arasında idi. değirmi (yuvarlak) yüzlü, duru beyaz tenli, iri ve siyah gözlü, uzun kirpikliydi. iri kemikli ve geniş omuzluydu. göğsü, ortadan karnına kadar kılsızdı. iki avucu ve tabanları dolgundu. yürüdüğü zaman, sanki yokuş aşağı iner gibi rahatlıkla ilerlerdi. sağına ve soluna baktığında bütün vücuduyla dönerdi. iki omuzu arasında “nübüvvet mührü” vardı. bu, o’nun sonuncu peygamber oluşunun nişanesi idi. o, insanların en cömert gönüllüsü, en geniş sînelisi, en doğru sözlüsü, en yumuşak huylusu, en arka...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !