× "

buranın anlamı

" arama sonuçları

şehirler isimlerini nereden alıyor...

                                                                                                                                     ...

emine ülker tarhan'dan direniş çağrısı

emine ülker tarhan'dan direniş çağrısı

chp’li 10 milletvekili kürecik’te kurulan füze üssünü protesto etti. milletvekilleri üsse kadar çıkarak, eylem yaptı - türk askeri, chp'lilerin üsse girmesine izin vermedi. chp istanbul milletvekili melda onur bu duruma tepki gösterdi. onur, "israili korumak için kalkan yapanlar, abd askerini korumak için türk askerini bize karşı kalkan yaptılar'' dedi.  chp grup başkan vekili ve ankara milletvekili emine ülker tarhan, chp milletvekilleri veli ağbaba, sebahat akkiraz, ayşe nedret akova, ayşe eser danışoğlu, hülya güven, sedef küçük, sena kaleli, melda onur ve binnaz toprak akçadağ- kürecik bölgesine giderek vatandaşlarla bulu...

şehir isimlerinin anlamı

ankara islam kaynaklarında ankara'nın adı enguru olarak geçer. kimilerine göre ankara sözü farsça "üzüm" anlamına gelen engür'den, ya da yunanca'da koruk anlamına gelen "aguirada'dan türemiştir. bazılarına hint-avrupa dillerindeki "eğmek" anlamına gelen ank ya da sankskritçe de; "kıvruntı", anlamına gelen ankaba'dan veya latince'den çengel anlamına gelen uncus'dan türediği ileri sürülmektedir. frig dilinde ank "engebeli, karışık arazi anlamına gelir." şehrin diğer isimleri; ankyra, ankura, ankuria, angur, engürlü, engürüye, angare, angera, ancora ve son olarak ankara şeklini almıştır. antakya mö 300 yılla...

şehirlerin isimleri nereden geliyor?????????

van van’ı asur kraliçesi semiramis kurdu. bundan dolayı şehre “şahmirankent” adı verildi. daha sonra persler döneminde buraya van adında bir vali geldi ve şehri bayındır hale getirdiğinden şehre onun adı verildi. uşak çocuk veya genç adının halk dilinden söylenişidir. bazı rivayetlere göre ise uşak (ayınla söylenişi) kelimesinin aşık kelimesinden geldiği söylenmiştir. urfa eski adı “orhoe veya orhai”dir. dah sonra araplar tarafından “roha”ya çevrilmiştir. bir diğer rivayete göre ise kürtçeden gelmekte olup roha yani güneş demektir. şehir babil hükümdarı ramis-nemrut tarafından kuruldu. tekirdağ adını, kıyı boyunca uzanan...

buranın anlamı

burada bitek bakugan sevenler değil herkes girebilir bakabilir burda resimle,yazılar,haberler,videolar(yapmaya çalışıcam)bunlar var katılırsanız çok sevinirim ...

küfrün tanımı, anlamı ve tarihÎ maddesi

    … hakaret, fikri, bilgisi ve kültürü olmayanların ilk sığınağıdır   m.k.atatürk   küfür işçi sınıfının ağzında bir çiçektir   can yücel               maçlarda küfür caizdir ama kişiye yönelik değilse   zekeriya beyaz   küfür ruhun yellenmesidir   türk atasözü   küfür, her ne kadar hayatımızın, kültürümüzün gizlenen bir yönü olsa da (tecavüz gibi), insan ilişkilerimizin ayrılmaz bir iletişim aracıdır; fakat bu bilinen, birçok eylemi herkes&c...

şehir isimleri nereden geliyor?

türkiye'deki şehirlerinin isimleri merak konusudur. her birinin farklı hikayesi ilde yaşayanlarca da bilinse de başka illerin öyküsünü bilen yok denecek kadar azdır. işte illerin isimlerinin nereden geldiği:     işte illerin isimlerinin kısa öyküsü... dikkat: iller alfabetik sıralanmıştır!         adana : adana' yı kimlerin nasıl kurdukları konusunda elde kesin bilgiler yoktur. ancak, bizans' lı etien' in ilettiği bir söylenceye göre, uranus' un oğulları adanos ve saros, tarsus' la savaşarak burayı ele geçirmişler. bunlardan adanos kente ( adana ) saros'ta ırmağa (seyhan) adını vermiş.   adıyaman : adıyaman ilk...

şehirlerimizin isimlerinin anlamı

  trabzon "trapezus" sözcüğünden gelir. anlamı dörtköşe'dir. tunceli burada bazı maden yataklarının bulunmasından dolayı şehre tunceli adı verilmiştir. yani tunçülkesi demektir.  sakarya adını sınırları içinden geçen sakarya nehrinden alır samsun eski adı "amisos"dur. samsun ismi bu kelimenin halk arasından değiştirilmesidir. sivas adının nereden geldiği konusunda her hangi bir kayda rastlanmamıştır.  siirt siirt adının keldani aslından geldiği ve şehir anlamına geldiği söylenir. diğer bir ravayete göre ise sert kelimesinin bozulmuş şeklidir. rize kafkas kökenli bir kelime olduğu sanılmaktadır.  ordu ...

pergamon

pergamonizmir ilinin ilçesiyle ilgili bilgi için bergama, izmir maddesine bakınız. pergamon büyük altarı, berlinpergamon, günümüzde izmir iline bağlı bergama ilçesinin merkezinin yerinde kurulu antik kentin adıdır. pergamon, eski çağlardada misya bölgesinin önemli merkezlerinden biriydi. i.ö. 282-133 arasında da pergamon krallığı’nın başkentiydi. pergamon adı, bir söylence kahramanı olan pergamos'tan gelir. pergamos’un, teuthrania kralını öldürdükten sonra kenti ele geçirdiği ve kendi adını verdiği sanılır. başka bir söylenceye göre de teuthrania kralı grynos savaşta pergamos'tan yardım istemiş, zaferden sonra iki kent kurdurarak birine onun onuruna pergamon, ötekine d...

hayatın anlamı

adamın biri ilk defa gittiği küçük bir kasabada duran bir arabanın yanına sokulmuş ve arka koltukta tek başına oturan çocuğa;- buranın yabancısıyım, demiş. parkın hemen yanı başındaki fırını arıyorum, çok yakın olduğunu söylediler.. çocuk arabanın penceresini açtıktan sonra;- ben de buraya ilk defa geliyorum, demiş. ama sağ tarafa gitmeniz gerekiyor herhalde...adam çocuğun yabancı olmasına rağmen bunu nasıl anladığını sormuş ister istemez.- ıhlamur çiçeklerinin kokusunu duymuyor musunuz? diye gülümsemiş çocuk. kuş cıvıltıları oradan geliyor zaten.- iyi ama, demiş adam, bunların parktan değil de tek bir ağaçtan gelmediği ne malûm?.-tek bir ağaçtan bu kadar yoğun koku gelmez diye atılm...

duman lem yelid löp yutar rezil şarkısı, lem yelid löp yutar söz

duman lem yelid löp yutar, lem yelid löp yutar sözünün anlamı, lem yelid löp yutar ne demek duman - rezil lem yelid'i deforme etmek kimsenin haddine değil, bizim de... duman türk rock müziği'nde hatırı sayılır bir hayran kitlesi bulunan duman, dört yıl aradan sonra duman 1 ve duman 2 isimli iki albümle birlikte sevenlerinin karşısına çıktı. toplam yirmi parçanın yer aldığı duble albümün kayıtları da 65 günlük bir çalışmanın ardından irlanda'da hazırlandıdepresif müzik yapmadıklarını, tersine şarkılarında pozitif ve hayata dair mesajlar verdiklerini belirten duman üyeleri "türkiye'nin rock'ını yapıyoruz. keşke bu stili dünyaya açabilsek!" diyorlar. her ne kadar belli bi...

illerimizin isimleri nereden geliyor?

şehir isimleri nereden geliyor? vanvan’ı asur kraliçesi semiramis kurdu. bundan dolayı şehre “şahmirankent” adı verildi. daha sonra persler döneminde buraya van adında bir vali geldi ve şehri bayındır hale getirdiğinden şehre onun adı verildi.uşakçocuk veya genç adının halk dilinden söylenişidir. bazı rivayetlere göre ise uşak (ayınla söylenişi) kelimesinin aşık kelimesinden geldiği söylenmiştir.urfaeski adı “orhoe veya orhai”dir. şehir babil hükümdarı ramis-nemrut tarafından kuruldu.tekirdağadını, kıyı boyunca uzanan tekirdağlarından almıştır.tokateski adı “komana pontika”idi. tokat adının pontika adının halk arasından değişmiş şeklidir.trabzon“trapezus” sözcüğünden...

şehir adları efsaneleri -şehir isimlerinin kökeni - şehir isimle

binlerce yıllık tarihinde çeşili uygarlıklara beşiklik eden anadolu, tarihi ve doğal güzelliklerinin yanı sıra mitolojik zenginliğiyle de insanoğlunu hayran bırakacak özellikler taşıyor.      ''rüyaların yaşanacağı'' ülke olarak nitelendirilen türkiye'de, birçok kentin kuruluşuyla ilgili ilginç efsaneler bulunuyor. kültür bakanlığı'nın internetteki sitesinde, türk mitolojisi bölümünde şehirlerle ilgili bu ilginç efsaneler yer alıyor.      istanbul, ankara, gibi büyük şehirlerin yanı sıra 39 kentimizle ilgili efsanelerden bazıları şöyle:      rüya şehir istanbul      megaryalı bizans, kendi kabilesi için bir şehir kurmak ister ve fikrini almak üzere delf k...

bakara

213- insanlar tek bir ümmet idi. allah, peygamberleri müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdi. insanların anlaşmazlığa düştükleri konularda aralarında hüküm vermek için peygamberler ile birlikte hakk içerikli kitap indirdi. ancak kitap verilenler, kendilerine açık deliller geldikten sonra karşılıklı ihtirasları yüzünden bu kitap hakkında anlaşmazlığa düştüler. bu arada allah'ın izni ile mü'minleri, kâfirlerin üzerinde anlaşmazlığa düştükleri gerçeğe iletti. zaten allah dilediği kimseleri doğru yola iletir. dinler tarihi işte insanlığın ortak hikâyesi. insanlar aynı yolu izleyen, aynı düşünceyi benimseyen tek bir ümmet halinde yaşıyorlardı. burada belki de hz. adem ile havva'dan ve bunların çocukları ile torunlarından oluşmuş olan küçük çaptaki ilk insan toplumuna, b...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !