× "

cilbab modelleri

" arama sonuçları

islamda örtünme

örtünme - hz. adem ve havva annemiz - kıssalar diyor ki yrd. doç. dr. dilaver selvi hocamızın sohbetleri kaynak : semerkand tv       islam'da örtünme (tesettür)  1. tesettürün niteliği ve dayandığı deliller 1) tesettürün niteliği: tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine &...

örtünme (tesettür)

      örtünme (tesettür)     1) tesettürün niteliği:     tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe g&ou...

örtünmenin niteliği ve dayandığı deliller

hadisler ve ayetlerle tesettürün niteliği ve önemini öğrenebilirsiniz!   1) tesettürün niteliği: tesettür, arapça “setere” kökünden “tefe’ul” vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer’an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine “avret yeri” denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam gö...

örtünmek islâmın emridir

  başörtüsü ve örtünme* islâmiyet’ten önce araplarda örtünme adeti yoktu. kadına saygı gösterilmez, kadınlar da erkeklerden sakınmazlardı. başörtülerini enselerine bağlar veya geriye doğru bırakırlardı. yakaları önden açı lır, boyunları ve gerdanlıkları ortaya çıkar, süsleri gözükürdü. erkek lerin ilgisini çekmek için süslenen, açık saçık kıyafetler giyinen, ba­kışlarıyla ilgi toplamaya çalışan düşük ahlaklı kadınlar da vardı.[1] ev lilik dışı ilişkiler peşinde koşan bir kısım erkekler, kadınların arka sına takılır ve onları zan altında bırakırlardı.[2] örtünme ile ilgili emirler ahzab...

çarşaf

yalnız kur’an diyen yalancılar, “kadının kapanması gerekmez” diyor. “kadına çarşaf farzdır” diyenler olduğu gibi, “çarşaf hıristiyan rahibe kıyafetidir, giyilmez. nitekim abdülhamid han çarşafı yasaklamıştı” diyenler de vardır. dinimizdeki hükme bakalım: kadınların vücut hatlarının belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır. islam dini, kapanmayı emretmiş, ama belli bir örtü şekli bildirmemiştir. (dürer-ül-mültekıte) ahzab suresinde bildirilen cilbab, erkeğin de, kadının da giydiği bir elbise, bir gömlektir. zevacir ve berika’daki, (haya cilbabını [örtüsünü] çıkaranın [aleyhinde] söz etmek gıybet olmaz.) [be...

kadının örtünmesi islamın emri mi?

tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde, kimsenin olmadığı yalnız başına bir odada çıplak olarak kılacağı namaz sahih olmaz. (ibn âbidin, reddü'l-muhtar, mısır (t.y.), ı, 375) yıkanma, tuvalet ihtiyacı ve taharetlenme gibi ihtiyaçlar dışında, bir yerde de bulunulsa, mü&#...

kadının örtünmesi islamın emridir(1)

tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde, kimsenin olmadığı yalnız başına bir odada çıplak olarak kılacağı namaz sahih olmaz. (ibn âbidin, reddü'l-muhtar, mısır (t.y.), ı, 375) yıkanma, tuvalet ihtiyacı ve taharetlenme gibi ihtiyaçlar dışında, bir yerde de bulunulsa, mü&#...

dini bilgiler

1. tesettürün niteliği ve dayandığı deliller 1) tesettürün niteliği: tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına...

örtünmek

başörtüsü ve örtünme* islâmiyet’ten önce araplarda örtünme adeti yoktu. kadına saygı gösterilmez, kadınlar da erkeklerden sakınmazlardı. başörtülerini enselerine bağlar veya geriye doğru bırakırlardı. yakaları önden açı lır, boyunları ve gerdanlıkları ortaya çıkar, süsleri gözükürdü. erkek lerin ilgisini çekmek için süslenen, açık saçık kıyafetler giyinen, ba kışlarıyla ilgi toplamaya çalışan düşük ahlaklı kadınlar da vardı.[1] ev lilik dışı ilişkiler peşinde koşan bir kısım erkekler, kadınların arka sına takılır ve onları zan altında bırakırlardı.[2] örtünme ile ilgili emirler ahzab suresi ile nur suresi’ndedir. her iki surenin de medine-i münevvere’de indiği hususunda tam bir görüş birliği vardır.[3] islâm’ın bir çok emir ve yasağı gibi örtünme emri ile buna ilişkin yasakl...

tesettürün delilleri

1) tesettürün niteliği:tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde, kimsenin olmadığı ...

tesettürün niteliği ve dayandığı deliller

1) tesettürün niteliği:     tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde,...

tesettürün niteliği ve dayandığı deliller

tesettürün niteliği ve dayandığı deliller      1) tesettürün niteliği:    tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde, kimsenin olmadığı yalnız başına bir odada çıplak olarak kı...

örtünme(tesettür)

1) tesettürün niteliği:     tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde, kimsenin olmadığı yalnız başına bir odada çıplak olarak kılacağı namaz sahih olmaz. (ibn Âbidin, reddü'...

başörtüsü ve örtünme

prof. dr. abdulaziz bayındırislâmiyet’ten önce araplarda örtünme adeti yoktu. kadına saygı gösterilmez, kadınlar da erkeklerden sakınmazlardı. başörtülerini enselerine bağlar veya geriye doğru bırakırlardı. yakaları önden açı­lır, boyunları ve gerdanlıkları ortaya çıkar, süsleri gözükürdü. erkek­lerin ilgisini çekmek için süslenen, açık saçık kıyafetler giyinen, ba­kışlarıyla ilgi toplamaya çalışan düşük ahlaklı kadınlar da vardı.[1] ev­lilik dışı ilişkiler peşinde koşan bir kısım erkekler, kadınların arka­sına takılır ve onları zan altında bırakırlardı.[2]örtünme ile ilgili emirler ahzab suresi ile nur suresi’ndedir. her iki surenin de medine-i münevvere’de indiği hususunda tam bir görüş birliği vardır.[3] islâm’ın bir çok emir ve yasağı gibi ör...

örtünme (tesettür)

örtünme (tesettür)1) tesettürün niteliği:tesettür, arapça "setere" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar olup, sözlükte; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında saklanmak anlamlarına gelir. bir fıkıh terimi olarak tesettür, erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. bir kimsenin örtmesi gereken ve başkasının bakması haram olan yerlerine "avret yeri" denir. gerektiğinde evlenmeleri caiz olan, karşı cinslerin biri diğerinin yanında olunca avret yerlerini örtmesi gerektiğinde görüş birliği vardır. sağlam görüşe göre, bir kimse tek başına olduğu zaman da örtünmelidir. buna göre; bir kimsenin temiz elbisesi bulunduğu halde, kimsenin olmadığı yalnız başına bir odada çıplak olarak kılacağı namaz sahih olmaz. (ibn Âbidin, reddü'l-muhtar, mısır...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !