× "

civcivli salata

" arama sonuçları
civcivli patates salatası

civcivli patates salatası

 gün sırası ailenin en küçüğü kardeşim ayşedeydi.bu günümüzde ev sahibine fazla zahmet  olmasın diye herkes bir çeşit yapıp getiriyordu. ama kardeşim yine dayanamayıp  bir çeşit yapması gerekirken   3 çeşit pasta yapmştı..bizim de yapıp getirdiklerimizle 8-9 çeşit olmuştu.bana da salata yapmak düştü.gün aile günü olunca çocuklarımızda ister istemez güne dahil oluyordu.çocuklar olunca da onların sevebileceği ve ilgilerini çekebileceği bir salata yapmaya karar verdim.ve..... aşağıdaki salata meydana geldi.....çocukların herbiri civcivin birini ben istiyorum diye tutturunca salatamızın adı da kendiliğinden oluşuverdi.   ...

kral salata,civcivli salata

  malzemeler :     * 4 kabak     * 4 patates     * 3 havuç     * 1 diş sarımsak     * 1 tutam dere otu     * 3 çorba k. yoğurt     * bıldırcın yumurtası     * tuz     * sıvıyağ     hazırlanışı : bıldırcın yumurtalarını haşlayın.haşlandıktan sonra kabuklarını soyun.2 adet kabağı jülyen kesin.tavada jülyen doğranmış olan 2 adet kabağı soteleyin.4 adet patatesi haşlayın ve rendeleyin.3 adet havucu rendeleyin.başka bir tavada rendelenmiş havucu 2 adet rendelenmiş kabağı soteleyin.haşlanmış patateslere civciv şekli verin.rende ...

civciv tarifi

malzemeler patates limon tuzu çok az sıvı yağ havuç çörek otu maydanoz marul tuz civciv tarifi tarif patatesleri haşlayıp, sıcakken eziyoruz.içine tuz ve limon tuzunu ekleyip 24 saat soğukta dinlenmeye bırakıyoruz.dinlenen püreden yumurta büyüklüğünde alıp avcumuzda oval bir biçim oluşturarak civcivin gövde kısmını yapmış oluyoruz.daha sonra yuvarladağımız gövdenin ucunu hafifce bastırıp civcivimizin kafası için zemin hazırlıyoruz.gövdeyle orantılı olarak püreyi yuvarlayıp o zemine yerleştiriyoruz.çörek otundan göz,havuçtan(kibrit çöpü inceliğinde)burun, maydanozdan kanat yaparak civcivimizi tamamlıyoruz.servis kabının zeminine marul döşeyip civcivleri yerleştiriyoruz. afiyet olsunn. bize bu tarifi ankaradan yollayan hacer hanıma teşekkür ederiz. ci...

bilmeceler-tekerlemeler

  çocuklar için sözcüklerle üretilmiş bir oyun aracı olan bilmece onlara, düş ve düşünce gücüne seslenen kurmaca bir dünya sunar. şiirsel bir anlatımla çocukları dille kurgulanmış bir zeka oyununa davet eder. onları, tüm bildiklerini sınamaya, olaylar ve olgular ile kavramlar arasında anlamsal ilgiler kurmaya yöneltir. ikilemeleri, deyimleşmeleri kullanarak, ana dilinin söz varlığını yansıtmadaki işlevini somutlar (sever, 2003 :140).   sıcak evin direği tıp tıp eder yüreği (baba) dokuz ay zindanda yatar altı ayda zil çalar oynar (bebek) özü tatlı, sözü tatlı, ...

türk bilmeceleri

  bilmeceler... a grubu: bir başta; yüz, kulak. ağa dedim bey dedim. ne çifti var, ne çubuğu. yazın giyinir, kışın soyunur. altı saçak, üstü bacak. uzun uzun uzanır, yılda bir kez bezenir. bir odam var, içinde otuz iki sandalye ve bir de halı var. küçücük bakkal, dünyayı yutar. altı aşçı dükkanı. üstü horhor çeşmesi. daha üstü aynacılar. dana üstü kemancılar. daha üstü çayır çimen. kanı temizler, havayı kirletir. her insanda iki tanedir. ele alıp tutulmaz. marketlerde satılmaz. kimisinde pek fazla. kimisinde bulunmaz. et et içinde. et fit içinde. dünya d&u...

sevilimin daveti

canım arkadaşım; sevil daha tam iyileşmeden çocuklarla birlikte bize süper bir ziyafet çekti..herşey okadar güzel veçoktuki bir daha hiç acıkmayacağım sanmıştım:)ellerine yüreğine sağlık..işte harika sofradan kareler;tarifler için sevile uğramanız yeterli:http://www.sevilaltunel.blogspot.com-işin tek bir garip yanı oğlumda artık benim günlerime geleceğini söylüyor...sevil çocukları büyüledi.....sevgiler:) sofradan bir kare daha, sanat eseri gibi salataya bakarmısınız? civciv salatası:):) sofradan bir kare sosisli lolipop tangli pasta;biberli ay çöreği lokumlu kek,kozalak tatlısı,zeytinyağlı biber dolması;yalancı şushi,kaymaklı ekmek kadayıfı, italyan salata, civcivli salata, bazlama, sosyete...

civcivli kumpir-p.ç.d.s.-37

yine bu tarifimi p.ç.d.s.-37. evsahibemiz sevinçe gönderiyorum."sevinççim sana  bir civciv daha "  diyorum ;ve başarılar diliyorum....daha öncede pasta şekliyle denediğim bu civcivlere takmış durumdayım:))bu aralar hangi salatayı yaparsam mutlaka civ civ ekliyorum üstüne..bu benim oğluşlara salata yemeleri için yaptığım en son hilelerimden oldu:))misafirlere ikram olarak bu tek kişilik kumpirler sunumuylada çok şık oluyor.tavsiye ederim..civcivli kumpir:alt tabanı:3 orta boy haşlanmış patates1 y.kaşığı tereyağ1 fincan kaşar rendesituz-karabiberpatatesleri haşlayıp sıcakken tereyağı, kaşar rendesini,tuz,karabiber ekleyip iyice ezerek yoğuruyoruz.ikiye ayırıp yarısına kıyılmış maydonozu ekleyip karıştırıyoruz.servis taba...

civcivli patates salatası

dün aile günümüz vardı.  sıra  ailenin en küçüğü   kardeşim  ayşedeydi.bu günümüzde ev sahibine fazla zahmet  olmasın diye herkes bir çeşit yapıp getiriyordu. ama kardeşim yine dayanamayıp  bir çeşit yapması gerekirken   3 çeşit pasta yapmştı..bizim de yapıp getirdiklerimizle 8-9 çeşit olmuştu.. bana da salata yapmak düştü.  gün aile günü olunca çocuklarımızda ister istemez güne dahil oluyordu. çocuklar olunca da onların sevebileceği ve ilgilerini çekebileceği bir salata yapmaya karar verdim.ve............. aşağıdaki salata meydana geldi.....çocukların herbiri civcivin birini ben istiyorum diye tuttu...

davetten civciv salatası....

  bu salatayı çok pratik bir şekilde hazırladım ve yaparken çok zevk aldım... hem renk hem görünüm harika oldu..süsleme bittiğinde civcivler salatanın ortasında mahsun, gagalarıyla sanki yem arıyormuş gibi yere bakar duruma geldiler:)))"küçük oğluşum bulgur pilavına bayılır;hem bu civcivlere yem hemde ona yemek olsun" diyerek pişirdiğim pilavdan civcivlerin önüne serptim:)))arkadaşlarım çok beğendiler.inanın görüntü kadar lezzette çok güzel olmuştu.benim oğluşlar civcivleri zevkle yediler.. çok bereketliydi tüm misafirlerime nasip oldu..mutlaka deneyin tavsiye ederim..civciv salatası: 6 orta boy patates 2 y.kaşığı tereyağ 1 s.b. kaşar rendesi tuz-karabiber-maydonoz 1 orta bo...

salata

civcivli patates salatasımalzemeler : 4 kabak 4 patates 3 havuç 1 diş sarımsak 1 tutam dere otu 3 çorba k. yoğurt bıldırcın yumurtası tuz sıvıyağhazırlanışı : bıldırcın yumurtalarını haşlayın.haşlandıktan sonra kabuklarını soyun.2 adet kabağı jülyen kesin.tavada jülyen doğranmış olan 2 adet kabağı soteleyin.4 adet patatesi haşlayın ve rendeleyin.3 adet havucu rendeleyin.başka bir tavada rendelenmiş havucu 2 adet rendelenmiş kabağı soteleyin.haşlanmış patateslere civciv şekli verin.rende havucun ve kabağın içine sarımsak ve yoğurdu ilave edip karıştırın.servis tabağına rendelenmiş sotelenmiş kabağı ve havucu servis tabağına yayın.kenarlarına jülyen kesilmiş sotelenmiş kabağı ilave edin.üzerine dereotunu ekleyin.dereotunun üzerine civciv şekli ve...

civcivli salata

çocuklar için sevimli civcivler malzemeler: 1demet marul 1/2 demet maydanoz 2 adet taze soğan 1/4limon suyu zeytinyağı   civcivler için: 5 adet haşlanmış patates 1 fincan sıvı yağ 1-2 çorba kaşığı limon suyu tuz   süslemek için: karanfil domates  kabuğu limon kabuğu   yapılışı:    haşlanmış patatesleri soyup rendeleyelim,içerisine 1 fincan sıvıyağı,limon suyu ve tuz ekleyerek püre kıvamına gelinceye kadar iyice ezelim.    patates püresinden yumurta iriliğinde bir parça koparıp yuvarlayalım.bu iki parça yuvarlağı baş ve gövde oluşturacak şekilde yapıştıralım.göz yapmak için karanfil batıralım.     küçük bir üçgen parça kestiğimiz domatesi civcive gaga yapalım.limon kabuğundanda dilersek kuyruğunu yapalım. &nbs...

=)

ya biliyorum ben kötüyüm.. habire olmadık yukarılara.. olmadık aşağılara gidip geliyorum.. bazen renkli bir uçurtmanın kuyruğu gibi.. sizi de çekip götürüyorum.. ama aynı uçurtmanın kuyruğu gibi.. ben çekip götürdüm sanırken.. aslında beni dengeleyen.. kafa aşağı çakılmamı engelleyen sizsiniz.. =)    bugün salata var.. laf yerine.. bence okumaya değmez ya.. yine de.. jidoya bi gittim.. oooo şarkı değişmiş.. kimler gelmiş.. =d   anılar.. 1989.. özgür villi taklidi yapan biz.. çaktırmadan aşık biz.. gün aşırı nöbet tutan.. nöbet çıkışı birbirine koşan biz.. boğazda çıtır kızarmış balık atıştıran.. fenerbahçede bira içerken.. fıstırıktan bir nedenle kavga etmeye başlayıp.. bakırköye bırakılmam gerekirken.. neden olduunu hala bilmediğim.. bebek yolculuğu .. sonunda .. taaa be...

okul menusu-1

 buyuk boyutu icin uzerien tiklayiniz efem artik 3-4 sene dogum gunu yapmam herhalde  bu yorgunluk ve stres bana yetti kokomonikalar istedigim gibi olmasada fazla kabarmamalari icin elimden geleni yaptim yuz hatlarini rahat calisabilmek icin ne kadar rahat calismisim sekilsizliklerindende belli kakaolu bobon; 1 paket petibor biskuviyi 1 cay bardagi pudra sekeri ,3 kasik kakao,1/2 su bardagi sivi yag ve 1 paket vanilya ile yogurdum.sekil verip hindistan cevizine buladim.. kokomonika muffinlerinide tarif defterinden aldim yararlanabilirsiniz.. civcivli salata zaten blogumda salatalar kategorisinde ekli...

civcivli salata

civcivli salatayi tarif defterinde gezerken resmini gorup cok hosuma gittigi ve ayrica  nehirinde zevkle yiyecegini umdugum icin denedim.sonuc muhtesemdi yani tad bi yana goruntu sevimli olunca insanin yedikce yiyesi geliyor.yaptiktan sonra evde kus uzumu olmadigini farkedince zeytinden faydalandik agaz yapmayida unutmusuz yarisini yedikten sonra farkettik...ben resim telasina nehirde bir an once yeme telasina dusuncehos nehirle yapinca sekillerini standart  ve intizamli boyutlara sokmakta zor oldu ki resmini bile zor cektim `anne yiceeeeem yeter artik yaaaaa!!`tarif icin civciv nickli arkadasima tesekkurler 4 orta boy patatesyarim limonkusuzumu,havuc,tuz karabibermaydonoz  yapragibir miktar sivi yagpatatesleri kabuklu olarak haslayip daha sonra soyup ezyioruz.sonra bahar...

bilmeceler

bilmeceler bilmece; somut veya soyut bir varlığı, doğadaki herhangi bir nesneyi adını anmadan, onu hatırlatacak, çağırıştıracak, başka şeyleri kısa ve yoğun şekilde anlatarak bilinmesini dinleyene bırakan eğlenceli sözdür. bir milletin folklorunun en önemli öğelerinden biri bilmecelerdir. bilmeceler, bir halkın zekàsının da düzeyini  gösterir. çünkü  bilmecelerin  ifadesi, tertip ve düzeni  bir  zekà  ürünüdür. türk bilmeceleri bu bakımdan yüksek bir  zekàya, dil ve  anlatım  gücüne  delalet  etmektedir. atasözleri ve deyimler gibi kalıplaşmış sözlerdir. ifade şekli değiştirilemez. burada geleneksel türk bilmecelerinin hepsine yer vermek gibi bir hedef  yoktur. nitekim az da olsa bu yönde yapılmış  olan...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !