× "

gumar oyunu

" arama sonuçları

halim selim (on beşinci bölüm)

  hem savcı, hem de köy katibinin bal rengi buğulu kızına benzeyen katip kız bavula baktılar. “soonacıma savcı beyim, ben oruya yerleşince çok sevindiydim. dayımın arkıdeşleri çok gafa dengiydi. dayım orda” dedi, durakladı “dayım orda gumar oynadıyodu” deyip, kumar oynattığını söyleyecekti. “ninecinin sen sen ol kimseyi müzevirlime, müzevirlik aşşalık bişedir” dediği aklına geldi, “dayım orda çay gave satıyodu” dedi. savcı halim’in burada bir şey sakladığını sezmişti. “açık konuş, bir şey saklama gözümden kaçmaz” diyecekti, ifade uzadığı için vazgeçti.  “sonra?” dedi. halim “soonacıma savcı beyim” dedi. hal...

batı merkezli tarihe başkaldıran adam: atatürk

  omurgası kırık aydınlar: türk tarih tezi’nin doğrulandığından haberiniz var mı? sinan meydan batı merkezli tarihe başkaldıran adam: atatürk atatürk’ün en önemli özelliklerinden biri kurtuluş savaşı sonrasında batı merkezli tarihe başkaldırmasıdır. atatürk biyografilerinde ve yakın tarih anlatımlarında nedense hep gözardı edilen bu gerçek, atatürk’ü atatürk yapan en önemli neteliklerinden birdiir.kurtuluş savaşı’yla batı emperyalizminin siyasi oyunlarını bozan atatürk, 1930′larda ortaya atıp, yerli ve yabancı bilim insanlarının ...

bazı uydurma hadisler 2

"toplanın ve ellerinizi kaldırın," dedi. toplandık ve ellerimizi kaldırdık. sonra -üç defa- şöy­le buyurdu: "allahım!.. kur'ân'm kaybolmaması için öğretmenleri bağışla. dinîn kaybolmaması için âlimle­ri aziz eyle." [1][22] uydurmadır. aynı şekilde: "allahım!.. öğretmenleri bağışla, ömür­lerini uzun eyle ve kazançlarını bereketli eyle." [2][23] hadisi de uydurulmuştur. leâlî'de böyle denilmiştir.[3][24]  "allahım!.. kur'ânın kaybolmaması için öğretmenleri bağışla. dinin kaybolmaması için âlimleri a-ziz eyle." [4][25] uydurmadır. leâjî'de böyle denilmiştir.[5][26]  "allahım!.. kur'ânın kaybolmaması için ö...

isa (as)’ın inmesi - huseyın ebu emre

üçüncü kısımisa (as)’ın inmesi  www.musluman.bizisa (as)’ın inmesini anlatmadan önce, onun âyet ve hadislerde gelen özelliklerinden bahsetmemiz güzel olur.• isa (as)’ın özellikleri:isa (as)’ı anlatan hadislerde geldiğine göre o; ne uzun ne kısa olacak şekilde orta boylu, al tenli, geniş göğüslü, saçları düz ve uçları lüle lüle gibi kıvrım kıvrım, sanki banyodan yeni çıkmış gibi ıslak ve taranmış olarak kulak memelerinden aşağı iki omuzunun arasından sarkan bir adamdır.bu konuda gelen hadisler şunlardır:buhari ve müslim, ebu hureyre (ra)’dan rasulullah (sav)’in şöyle dediğini rivâyet etmektedir: “ben miraç gecesi m...

sebze

  sebze bu bölümde siz müşterilerimizi, sezonluk olarak sunmakta olduğumuz sebze çeşitlerimiz konusunda bilgilendirmek istiyoruz. aradığınız herhangi bir ürünü bulamadığınız takdirde lütfen bizi arayınız, size yardımcı olmaktan her zaman mutluluk duyarız. bal kabağı ilk olarak güney amerika bölgesinde ortaya çıkan bal kabağı dünyanın her yerinde yetişmesi mümkün olan bir sebze türüdür. bitkinin dalında yetişen kabakların şeklini ve büyüklüğünü tanımlamak mümkün değildir çünkü bu sebze cinsi  küçük de (top büyüklüğünde), büyük de (ortalama yarım metre çapında) olabilmektedir. bal kabağı...

ölü yada diri rabbim dilerse arasında bir fark yoktur!

  ölü veya diri rabbim dilerse arasında bir fark yoktur "tevessül inkarcıları yazı dizisi 4"bedenin esâretinden, ilişkilerinden ve engellerinden kurtulan bir ruhta, öyle tasarruflar, öyle kuvvetler, öyle himmetler ve allâh-ü teâlâ ile öyle süratli irtibatlar bulunur ki, beden içerisinde hapsolmuş basit bir ruhta bu güçlerin hiç biri tasavvur edilemez.   allâh-ü teâlâ’ya hamd-ü senâlar, rasûlüllâh (sallâllâhu aleyhi ve sellem)’e ve âl-i ashâbına salât-ü selâmlar, ölü ve diri tüm allâh dostlarına fevka’t-tecellîlerle duâlardan sonra; geçen yazımızda tevessülün ölümden sonra da câiz olduğunun delillerini serd etmeden önce cevabını açıklamak istediğimiz bazı suâller sorduk ve bunlar içerisinden sadece birincisinin cevabını açıkladık ki, o da ölümün bir yok olu...

ölü veya diri rabbim dilerse arasında bir fark yoktur

ölü veya diri rabbim dilerse arasında bir fark yoktur bedenin esâretinden, ilişkilerinden ve engellerinden kurtulan bir ruhta, öyle tasarruflar, öyle kuvvetler, öyle himmetler ve allâh-ü teâlâ ile öyle süratli irtibatlar bulunur ki, beden içerisinde hapsolmuş basit bir ruhta bu güçlerin hiç biri tasavvur edilemez. allâh-ü teâlâ’ya hamd-ü senâlar, rasûlüllâh (sallâ-llâhu aleyhi ve sellem)’e ve âl-i ashâbına salât-ü selâmlar, ölü ve diri tüm allâh dostlarına fevka’t-tecellîlerle duâlardan sonra; geçen yazımızda tevessü...

üstad abdulfettah ebu gudde

1917'de suriye'nin halep şehrinde doğan abdülfettah ebu gudde hocaefendi, ilk öğrenimini halep'te, orta öğrenimini hüsrev paşa medresesi'nde tamamladı. 1948 yılında el-ezher'in şeria fakültesi'ni bitirdi. el-ezher'in arap dili ve edebiyatı fakültesi'nde "eğitim metodolojisi" üzerine ihtisas yaptı. 1961 yılında şam üniversitesi şeria fakültesi'nde öğretim üyeliğine başladı. 1965 yılında suudi arabistan riyad şeria fakültesi'ne intikal etti. 1966 yılında suriye'ye döndüğünde baasçılar tarafından hapsedildi. bir yıl hapiste kaldı. şeria fakültesi'nde on yıl profesör unvanıyla hadis, hadis usûlü ve fıkıh usûlü dersleri verdi. öğretim üyeliği yanında hadis, hadis usûlü, kuran ilimleri, fıkıh, fıkıh usûlü, akaid, tasavvuf, arap dili ve edebiyatı,...

kocapınar manileri

manici başımısın cevahir daşımısın sana bir mendil versem cebinde daşırmısın?garşuda herkediyorkaldı ikilemesiben yar ile gonuştum galdı mendil vermesi deniz üstü muşambahacılar gider şama ne giydirsem yakışır benim gara paşama oy isdanbul isdanbul yolları yambul yumbulöyle bir yar sevdimki yumurtadanda tombul evleri garşımızda sevda sı başımizdabu nasıl sevdaymış gencecik yaşımızda firek gömlek yeşil yar bu işleri düşün yardünür yolla babama varmak benim işim yar bisiklete binersin yarı yolda inersin annen sana sorarsalastik patladı dersinfındık toplayan gelin dalda fındık galmasın eğil biyol öpeyim ahım sende kalmasınhava havalanıyor hava bulutlanıyor benim sevdiğim oğlan yeni bıyıklanıyordut ağacı dut verir yaprağını kıt verir oğlan cahil gız cahilsarıldıkca dat verirderelerin acuğugı...

yörem insanının kendi şivesi ile oğluna mektubu

anam yavrum salifim salifim gönderdüğün mekdubu bazar günü bazara gidiken şube yanındaki gaveci daz ali verdi. elimdede fadime gelinin bir okka yüzdirhem gadar yağı vardı. fadime gelinin yağını gıyıya genelik goydum da havurdan geçen bi mekdep talebesine okidim dedim mekdubunu.          anam yavrum ben yağı hebden unudmuşum da meddubuan daldurmuşum, bide bakdımkinelik anaaaam gocaman aranku bi it aazını, burnunu yalıya ginelik földür, földür taaa gözüme annaklamimi. öte yana bidaaa annakladımki ne görim bizim yağ güle gübüre garışmış. zıggımın bekini yiyesice, gaybananın iti canım yağı mahvetmiş. depemin tası attı, elime bi kötek alminen itin peşine düşdüm. gaybana önde ben peşinde giresini kirmane gibin çark döndük. döndüm emmelakin gaybananı...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !