× "

" arama sonuçları
trabzon <b>hamsiköy</b> sütlacı

trabzon hamsiköy sütlacı

trabzon hamsiköy sütlacı malzemeler 2,5 kg süt 1 kase pirinç 2 su bardağı şeker 1 su bardağı fındık kırığı 1 yumurta 1 fiske tuz yapılışı: geniş bir tencerenin dibine biraz su koyup içine 1 kase pirinci ekleyip ocakta haşlamaya bırakıyoruz. kaynadıktan sonra 2,5 kg sütü yavaş yavaş pirinçlere ekliyoruz. koyulaşmaya başladıktan sonra bir fiske tuz ve şekerini ilave ediyoruz.iyice kıvama geldikten sonra toprak kaplara eşit miktarda koyuyoruz. 1 yumurtanın sarını biraz sütlaçlardan ekleyerek inceltiyoruz ve toprak kaplardaki sütlaçların üzerine eşit miktarda dağıtıyoruz. sütlaçları fırın tepsisine diziyoruz, tepsi...

<b>hamsiköy</b> 7

hamsiköy 7

hamsiköy 7 ...kaynak : ben-abla-oldum.blogcu.com...

hamsiköy'ün tarihi

tarihi çin, hindistan'dan avrupa'ya giden ipek yolunun kuzey güzergahı üzerinde bulunan bir konaklama yeridir. kervanlar erzurum'dan yürüyerek erzincan üzerinden istanbul'a ya da trabzon üzerinden gemi ile istanbul'a gitmak durumunda idiler. trabzon'a giderken rakımı 2000 mt olan zigana dağlarının geçilmesi gerekmekte idi. hamsiköy, zigana dağının kuzey eteğinde konaklamaya en uygun ve en son yerdi.   rakım 1200-1300 mtdir deve kervanları trabzon tarafından giderken en son hamsiköyde duraklayıp dinlendikten sonra zorlu bir geçiti geçmeye çalışırlardı. erzurumdan gelenler de zorlu geçidi aştıktan sonra hamsiköyde dinlenirlerdi. hamsiköy&...

hamsiköy sütlacı

derlerdi de inanmazdım, bir sütlaç ne kadar güzel olabilir diye! anlatamam o kadar güzel ki! hele fındıkla sütlacı hiç düşünemezdim nasıl oluyor? tadını bile düşünemiyordum.  bayburt-trabzon arasında hamsiköy'den geçerken yedim, bayıldım.... yolu geçen herkese mutlaka bu lezzeti denemelerini tavsiye ederim....

hamsiköy sütlaci sah ile meshur oldu

www.karadenizolay.com (özel)-fındık ayı nedeniyle istanbul’dan tatile anne ve babasız gelen torunlarımı yolcu ettim otobüs terminalinden, canım bir güzel sütlaç çekti. hava bunaltıcı sıcak, trabzon’dan kaçmaya yer arıyorum. çok yoğun rutubet, normaldeki hava sıcaklığını katlıyor ya, bunalıyor, şıpır şıpır terliyoruz. hem sütlacı hak ettiğime de inanıyorum. çocukları ta köye çıkıp aldım, hem denize gireriz dedim ama olmadı, geciktik. aslında sütlacı, bir gece öncesinden yine torunlarım fatih ve onur melih’i alıp, onlarla hamsiköy’ de yiyecektik ama yine onlarla nasip olmadı.   akşam olmak üzere ama benim için zamanın önemi yok. zamana uyan değil, za...

hamsiköy ekmeği

hamsiköy ekmeği tarife ait bilgiler yemek : hamsiköy ekmeği tür : tanımsız mutfak : genel mutfağı süre : zorluk : malzemeler 200 gr. kıyma 1 adet odun ekmeği 2 adet kuru soğan 1 demet taze soğan 1 yemek kaşığı margarin 1 demet maydanoz 1 demet dereotu karabiber tuz hazırlanışı ekmeğin üst kısmını kapak gibi kesin, içini boşaltın. kapak şeklindeki parçayı atmayın. kıymayı ve zar şeklinde doğranmış soğanları kavurun. karabiber ve tuzu atın. maydanoz, taze soğan, dereotunu ince ince kıyıp, kıyma ve beklettiğiniz ekmek içi ile karıştırın. 1 bard...

hamsiköy sütlacı

sütlaç: süt, pirinç ve şekerle yapılır. çok az tuz katılır. maçka’da, hamsiköy’de türkiye’nin en lezzetli sütlaçları yapılır ve lokantalarda satılır. bir zamanlar, oradan istanbul’a da sütlaç gönderildiği söylenirdi. “hamsiköy sütlacı”nın eşsiz olmasını sağlayan, hamsiköy’ün yayla çiçekleri kokan sütüdür. bu süt başka yerlerde bulunmadığı için “hamsiköy sütlacı” da başka yerlerde yapılamaz. yapılırsa da aynı lezzeti tutturmak mümkün olmaz. hamsiköy sütlacını yurt içinde ve dışında tanıtmak için ilk kez 2006 temmuz ayında, hamsiköy’de ,“hamsiköy sütlacı festivali” düzenlenmiştir. hamsiköy sütlacı: zigana geçidinden önceki son durak olan hamsiköy’de, 20 yıl öncesine kadar iki lokantada en iyi sütlaçlar yapılırdı. 20 yıl önce zigana tüneli yapılıp iran transit yolu hamsiköy deresi’ni...

hamsiköy sütlacının meşhur olması hamsiköy’e yıllar önce iran şahı muhammet rıza pehlevi’nin gelmesi ve hamsiköy’de sütlacı yemesinin o dönemler radyolarda haberlerde dile getirilmesi sayesinde olmuş.işte bu güzel sütlacın tarifi:malzemeler:1 litre süt1,5 su bardağı şeker1/2 çay kaşığı tuz1 çay bardağı pirinçyapılışı:pirinç güzelce yıkanıp üzerini biraz geçecek kadar su konup haşlanır.pirinçler yumuşayınca ocaktan alınıp biraz ılıtılır ve içine süt eklenerek tekrar kaynatılır.kaynayan süt+pirinç karışımına tuz ve şeker eklenerek kısık ateşte pirinç ve süt özleşene dek yaklaşık 15-20 dakika kadar kaynatılır.biraz ılıklaşınca kaseler...

hamsiköy’ de sütlaç, şah ile meşhur oldu

fındık ayı nedeniyle istanbul’dan tatile anne ve babasız gelen torunlarımı yolcu ettim otobüs terminalinden, canım bir güzel sütlaç çekti. hava bunaltıcı sıcak, trabzon’dan kaçmaya yer arıyorum. çok yoğun rutubet, normaldeki hava sıcaklığını katlıyor ya, bunalıyor, şıpır şıpır terliyoruz. hem sütlacı hak ettiğime de inanıyorum. çocukları ta köye çıkıp aldım, hem denize gireriz dedim ama olmadı, geciktik. aslında sütlacı, bir gece öncesinden yine torunlarım fatih ve onur melih’i alıp, onlarla hamsiköy’ de yiyecektik ama yine onlarla nasip olmadı.   akşam olmak üzere ama benim için zamanın önemi yok. zamana uyan değil, zamanı kullanan biriyimdir. saatın i...

karadeniz gezisi-hamsiköy

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/q_jcpbpf1mq"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/q_jcpbpf1mq" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> ...