× "

katmer böreği tarifi

" arama sonuçları
katmer poğaça

katmer poğaça

        bu poğaçaları geçen haftalarda gelen misafirlerim için yaptım biraz zahmetli ama bir o kadarda lezzetli.tarifi mutfak güncesinden aldım,tarifi ve yapılış aşamalarını burdan aynen kopyalıyorum.ben iki ölçü yaptım ve içine sürülen tereyağ miktarınıda 100 grama çıkardım. malzemeler 1 su bardağı süt 1 çay bardağı sıvıyağ 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne) 20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya) 2 çay kaşığı tuz 2 çay kaşığı tozşeker aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım) arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış) 100 gr beyaz peynir yapılışı mayayı çok az ılık suyla eri...

kıymalı katmer poğaça

kıymalı katmer poğaça

malzemeler: 1 su bardağı ılık süt 1 çay bardağı sıvıyağ 1 adet yaş maya 1 adet yumurta tuz 1 yemek kaşığı toz şeker 3.5 veya 4 su bardağı un arasına sürmek için: tereyağ veya margarin   iç harcı için: 500 gr kıyma 1 adet kuru soğan tuz karabiber sıvıyağ   yapılışı: tavada sıvıyağ ve kuru soğanı kavuruyoruz.üzerine kıymayı ekleyip onu da kavuruyoruz.tuz ve karabiberini de ekleyip güzelce harmanlıyoruz. yumurtanın akını ve sarısını ayırıyoruz.sarısını daha sonra üzerine süreceğiz.yumurta akı ve un hariç diğer malzemeleri bir kabın içine alıp karıştırın.unu azar azar ekleyerek yoğurmaya devam edin.hamuru 8 parçaya böl&...

katmer pogaca

katmer pogaca

malzemeler: 1 su bardağı süt 1 çay bardağı sıvıyağ 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne) 20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya) 2 çay kaşığı tuz 2 çay kaşığı tozşeker aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım) arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış) 100 gr beyaz peynir yapılışı: mayayı çok az ılık suyla erittim. ılık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm. hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarla...

katmer poğaça

malzemeler: 1 su bardağı süt 1 çay bardağı sıvıyağ 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne) 20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya) google_protectandrun("ads_core.google_render_ad", google_handleerror, go2 çay kaşığı tuz 2 çay kaşığı tozşeker aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım) arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış) 100 gr beyaz peynir yapılışı: mayayı çok az ılık suyla erittim. ılık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. her parçayı tabak büyüklüğünde açıp,...

çikolatalı ıslak kek tarifi

çikolatalı ıslak kek tarifimalzemeler(8 kişilik)4 yumurta2 su bardağı toz şeker2 yemek kaşığı kakao1 su bardağı süt1 su bardağı ayçiçeği yağı1 su bardağı un1 paket kabartma tozu1 paket vanilyai için 100 gr bitter çikolatayapılışı:yumurtaları, şekeri, kakaoyu, sütü ve ayçiçeği yağını bir kapta karıştırın. karışımdan bir su bardağı kadar ayırın. kalan karışıma 1 su bardağı un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip kategori seçiniz muzlu kakao guzelı vıdeolu ay kofte tarıfı cılek marmelatı adana kebabı puf noktası tarıf olculerı puf boregı sarımsaklı köfte tavuk kroket fırın makarna baklava mercımek salata pırınclı semızotu salat salon boregı mantar dolması bahar corbası bezelye corbası brokolı corbası domates corbası dugun corbası engınar corbası sebze co...

katmer

katmermalzemeler1 çorba kaşığı sıvı yağ5 su bardağı unyeterince sutuziçi için1/2 paket margarin3 çorba kaşığı tahinyemeğin tarifi5 su bardağı unu genişce bir kaba alalım. una bir tutam tuz ilave edelim. ortasını havuz gibi açarak yavaş yavaş su ve sıvı yağ ilave edelim. yumuşak bir hamur haline gelene dek yoğuralım. hamuru 15-20 dakika kadar ılık bir yerde dinlendirelim.hazırladığımız hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, eşit büyüklükte bezeler hazırlayalım. ilk bezeyi hafifçe unlanmış bir zeminde oklava ile mantı yufkası inceliğinde açalaım.tahin ve erittiğimiz margarini hazırladığımız yufkaların üzerine sürerek rulo yapalım. bu ruloyu kendi etrafında döndürerek gü...

katmer ,katmer tarifi ,hamur işleri, hamurla yapılan yemekler ,y

malzemeler1 çorba kaşığı sıvı yağ5 su bardağı unyeterince sutuziçi için1/2 paket margarin3 çorba kaşığı tahinyemeğin tarifi5 su bardağı unu genişce bir kaba alalım. una bir tutam tuz ilave edelim. ortasını havuz gibi açarak yavaş yavaş su ve sıvı yağ ilave edelim. yumuşak bir hamur haline gelene dek yoğuralım. hamuru 15-20 dakika kadar ılık bir yerde dinlendirelim.hazırladığımız hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, eşit büyüklükte bezeler hazırlayalım. ilk bezeyi hafifçe unlanmış bir zeminde oklava ile mantı yufkası inceliğinde açalaım.tahin ve erittiğimiz margarini hazırladığımız yufkaların üzerine sürerek rulo yapalım. bu ruloyu kendi etrafında döndürerek gül b&o...

kat kat böreği(katmer)

kat kat  böreği(katmer) selamlar bu börek anneme ait,,içinde bir şey yok yani boş bir börek ama tadı cidden çok hoş bizim yörelerde çok sık yapılırmış hemen tarifi vereyim,un,su tuzu yoğuralım,mandalina büyüklüğünde bezeler yaparak,incecik açın ve yağlanmış yufkaları üst üste koyun zarf yapar gibi katlayın ve elinizle yayarak yağlı tepsiye yerleştirin ve pişirin. ...

katmer

                   katmer     malzemeler1 çorba kaşığı sıvı yağ5 su bardağı unyeterince sutuziçi için1/2 paket margarin3 çorba kaşığı tahinyemeğin tarifi 5 su bardağı unu genişce bir kaba alalım. una bir tutam tuz ilave edelim. ortasını havuz gibi açarak yavaş yavaş su ve sıvı yağ ilave edelim. yumuşak bir hamur haline gelene dek yoğuralım. hamuru 15-20 dakika kadar ılık bir yerde dinlendirelim.hazırladığımız hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, eşit büyüklükte bezeler hazırlayalım. ilk bezeyi hafifçe unlanmış bir zeminde oklava ile mantı yufkası inceliğinde açalaım.tahin ve erittiğimiz margarini hazırladığımız yufkaların üzerine sürerek rulo yapalım. bu ruloyu kendi etrafında ...

katmer pogaca

  bunlar da benim katmer pogacalari http://mutfakguncesi.blogspot.com blogunda gördügümden beri misafirlerime severek ikram ettigim bir tarif.saziye hanima bu güzel tarif icin tesekkür ediyorum.   malzemeler: 1 su bardağı süt1 çay bardağı sıvıyağ1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)2 çay kaşığı tuz2 çay kaşığı tozşekeraldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)100 gr beyaz peyniryapılışımayayı çok az ılık suyla eritin. ılık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapın. mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırın. her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürün. hamurları üstüs...

katmer

              şu görmüş olduğunuz resimdeki katmeri yapmak için üç gün uğraştım.baktım hemen her sitede katmer,gözleme,el  böreği.... yapmak farz oldu bana. maalesef  oklava ile yapılan hamurlarla annemin pek haşırneşirliği yoktu:)) doğal olarak  bizim de öyle bir ilgimiz olmadı. allah razı olsun yufkacılardan, her türlü börek işini hazır yufkalarla halleder olduk, çeşit çeşit börekler icat ettik:)) ama hep içimde ukte kaldı yufka açamamak:(   neyse siteyi açıp yemekler arasında dolaşmak ve bu işi güzel yapan arkadaşların basit anlatımları beni cesaretlendirdi. yalanmış arkadaşlar,koca bir yalanmış  hamuru yufka haline getirmek, kıvamını tutturmak, inceliği ayarlamak vs. işlerin kolay olduğu. beni üç gün u...

katmer poaça

malzemeler 1su bardağı süt 1 çay bardağı sıvıyağ20 gr yaşmaya  1 yumurta (sarısı üzerine beyazı içine koyacağımız peynire )1 talı kaşığı  tuz1 tatlı kaşığı tozşekeraldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı ) arasına sürmek için75 gr tereyağ  veya margarin(oda sıcaklığında yumuşatılmış)içine koymak için100 gr beyaz peyniryapılışımaya çok az ılık suyla eritilecek ılık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapılıcak. mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayrılılacak her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağ veya margarin  ince bir tabaka halinde sürülecek . hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarlayıp. en üsttekine yağ sürülmeyecek. üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yava...

katmer poğaça...

  katmer poğaça   bu günün tarifi de blogcu arkadaşlarımızdan birininin bloğunda gördüğüm katmer poğaça tarifi...hamur tarifini aynen uyguladım ama ufak değişikliklerle..poğaçaları küçük küçük yapmak istedigim için açtığım hamuru daha fazla kesip(8 parça olması gereken hamur bezelerini ben 16 parçaya ayırdım) ayrıca farklı bi şekilde kestim(kesim örneğini de resimle sunucam sizlere)...dileyen sigara böreğini yaparken kestiğimiz gibi de kesebilir..ve değişikliğin biri de 8 kattan yaptığım diğer bir hamuru da içine dileğim malzemeden koyup rulo şeklinde sarıp salyangoz şekli verdim... ve.. sonuç; tadları da görüntüleri de çok güzel oldu...genelde yaptığım tarifleri pek tatmam ama bu pogaçacıklara dayanamadım valla...yedim hemen bi kaç tane;)   hamurun kesim ş...

katmer poğaça

  katmer poğaça sevgili şaziye'nin (mutfak güncesi) tarifi. tarifi görür görmez denemiştim ve favori poğaçalarımın arasında yerini aldı çok güzel bir tadı var gerçekten. geçen gün dersanedeki kurs arkadaşlarım içinde yaptım veee en başta hocamız olmak üzere herkes çok beğendiğini söyledi ve severek yediler hatta hocamız hiç bu kadar güzel bir poğaça yememiştim pastanedekiler bile bu kadar lezzetli değil dedi hatta bana kafe veya pastane açmalısın özlem dedi  beğenmeleri beni çok mutlu etti. katmer poğaçanın tarifi aşşağıda denemek isteyenlere kolay gelsin arkadaşlar vede afiyet bal şeker olsun.   ben ölçüyü biraz arttırıp 2 tepsi yaptım ilk tepsim beklerken mayalanınca diğer tepsiyle birlikte fırına koydum ve sonuç resimlerde gördüğünüz üzere bir kısmı ...

katmer poğaça

                       katmer poğaça tarifi mutfakgüncesi'nden aldığım bir tarif.yapımı çok kolay ve lezzetli bir poğaça tarifi.bence en önemli püf noktası iyi mayalanması.yapacak olanlara afiyet olsun..     malzemesi : 1 su bardağı ılık süt                    1 çay bardağı sıvıyağ                   1 yumurta ( akı içine,sarısı üstüne )                   20 gr yaşmaya ya da 1 yemek kaşığı kuru maya    &nb...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !