× "

kibriya net

" arama sonuçları

kişiyi marifetullah sırrına erdirecek yedi basamak

kişiyi marifetullah sırrına erdirecek yedi basamak sırasıyla şunlardır: 1.sabır 2.şükür 3.tevekkül 4.rıza 5.teslimiyet 6.muhabbet 7.marifetullah "bana şükredin, nankörlük etmeyin."(bakara 152) imanı iki bölüm, iki yarım olarak düşünürsek; yarısı sabırdır yarısı da şükürdür. "resulullah (sav) namaz kıldığı zaman bazen ayakları şişinceye kadar ayakta dururdu. aişe radıyallahu anha: "ey allah'ın resulü! allah senin gelmiş geçmiş bütün günahlarını sana bağışladığı halde yine bunu mu yapıyorsun?" dedi. bunun üzerine: "ey aişe! şükreden bir kul olmayayım mı?" buy...

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğu

resûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür ...

dünyaya gelişi ve çocukluğu

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar bi...

dünyaya gelişi ve çocukluğu

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar bi...

peygamberimizin hayatı

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar bi...

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğu

resûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür ...

dünyaya gelişi ve çocukluğu

efendimiz s.a.v'in [ mekke ] hayat'ı dünyaya gelmeden öncesi dünyaya gelişi ve çocukluğu oniki-otuz sekiz yaş arası peygamberlikten önce dünya peygamberliğin verilişi ilk müslümanlar aleni davet şakk-ı kamer mu'cizesi miraç hicret peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine...

peygamberimizin hayatı

                                                                                                hz.muhammed                                     &n...

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğu

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür şirk, cehâlet ve zulüm bataklığında boğulmaya yüz tutmuşlardı. zalimin zulüm kamçısı altında mazlum inim inim inler hale gelmişti.Âlem m...

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğu

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür şirk, cehâlet ve zulüm bataklığında boğulmaya yüz tutmuşlardı. zalimin zulüm kamçısı altında mazlum inim inim inler hale gelmişti.Âlem m...

dünyaya gelişi ve çocukluğu

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür şirk, cehâlet ve zulüm bataklığında boğulmaya yüz tutmuşlardı. zalimin zulüm kamçısı altında mazlum inim inim inler hale gelmişti.Âlem...

peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğu

resûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür şirk, cehâlet ve zulüm bataklığında boğulmaya yüz tutmuşlardı. zalimin zulüm kamçısı altında mazlum inim inim inler hale gelmişti.Âlem mahzun, varlıklar mahzun, gönüller mahzun ve sîmal...

efendimizin hayatı

  peygamber efendimizin dünyaya gelişi ve çocukluğuresûl-i ekrem efendimizin dünyaya teşrifleriyeryüzünü mânevî bir karanlık kaplamıştı.mevcudat, beşerin zulüm ve vahşetinden âdetâ mâteme bürünmüştü. gözyaşı döken gözler değil, ruh ve kalblerdi. kalb ve ruhların keder, elem ve gözyaşına âlem de iştirak etmiş, sanki umumi yas ilân edilmişti.yeryüzü saâdetin, sevincin, huzurun kaynağı olan "tevhid" inancından mahrumdu. küfür ve şirk fırtınası ruh ve kalbleri kasıp kavurmuştu. gönüllerde tek mâbud yerine, birçok batıl ilâhlar yer almıştı. hakiki sahibini arayan ruhların feryadı ortalığı çınlatıyordu.insanlar birbirini yiyen canavarlar misali vahşileşmiş; küfür şirk, cehâlet ve zulüm bataklığında boğulmaya yüz tutmuşlardı. zalimin zulüm kamçısı altında mazlum inim inim inler hale gelmi...

hz.imÂm hüseyin’in şehÂdetinden sonrası

  hz.imÂm hüseyin’in şehÂdetinden sonrası 1. hz.imâm hüseyin’in şehâdetinden sonra yaşanılan olaylar ve “ehl-i beyt” nesli nasıl devam etti?hz.imâm hüseyin’in kerbelâ’da şehâdetlerinden sonra;yezîd ordusu “ehl-i beyt’in” bulundukları çadırlara saldırmışlar ve hayatta kalan hz.imâm zeynel Âbidin’i de şehit etmek istemişlerdi. fakat hz.zeynep mani olunca bu işten vazgeçmişlerdir. hz.imâm hüseyin’in soyları, hz.imâm zeynel Âbidin’den yürüdüğü için “adem-i Âli abâ” diye anılmıştır.kerbelâ faciasından sonra “ehl-i beyt” ile şam’a götürülen hz.imâm zeynel Âbidin; mescidde hatibin ebû sufyan soyunu övüp, hz.imâm ali ve hz.imâm hüseyin hakkında kötü sözler söylemesi üzerine y...

ehl-i beyt

    ehl-i beyt “kâinatta hem temiz hem temizleyici olan iki şey vardır:  biri su, biri ehl-i beyt-i mustafa” nur-ı muhammedi ne demektir, bu ifadeden ne anlıyorsunuz? efendim kâinatın yaratılışında şöyle bir ‘haber’ anlatılır. cenab-ı hak kendi nurundan bir nur ayırdı. yalnız burada tabirlere dikkat etmek lazım. zatından, ruhundan değil; nurundan bir nur ayırdı ve o nura “muhammed ol” dedi. bu emir üzerine o nur insan şeklinde tecessüm etti, cisimlendi ve hemen dile gelip “la ilahe illallah” dedi. allah-u teala cevap verdi; “muhammedun resulallah”. bu insan şeklinde tecessüm etmesinden dolayı…veya murad-ı ilahi öyle, kendi kendine iradeyle olacak işler değildir bunlar. bü...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !