× "

mem ü zin ez asıke teme sözleri

" arama sonuçları

xanî, mem û zîn ve anadil

beyazıt taş 23 ağustos 2013 bir devleti yıkabilirsiniz, bir ulusu ortadan kaldırabilirsiniz; ama eğer o ulusun bir ferdi ayakta kalmış ise ve dilini biliyorsa, o bir gün aile, aileden toplum ve toplumdan da gün gelir ulus olur. biz malatya‘dan kırıkhan’a göç ettiğimizde ben yaklaşık olarak 6-7 yaşlarımdaydım ve anadilim olan kürtçeden başka bir dil bilmiyordum. yani, bende hayat kürtçeydi. malatya da olduğu gibi, kırıkhan‘a geldiğimizde, yaşam evimizde doğal ve normal olarak kürtçe iken, dışarıdaki hayat ne yazık ki türkçeydi. ben çevremdekilere, çevremdekiler de bana yabancıydı. bana en yakın olan kendi öz yeğenlerim bile türkçe konuşuyorlardı. yani, onlar bana, ben de onlara yabancıydım. o yüzden, adeta eve kapanmış ve pek dışarıya çıkmak istemiyordum. rahmetli annem xané...

mem u zin

    'mem û zin bir masaldı, ucunda gelincikler açardı. ucunda kelebeklerden arta kalan renkli tozlar vardı. evvel zamandı her şey öfkeye gebeyken, zin bir uykuya daldı. hava taş kadar kımıltısız, yiğitlik edilen lafta kalırken zin upuzun bir uykuya daldı. saçlarının karasında kısraklar yaşar ve durmadan mem’e koşardı zamana inat.. bir hayalinin ucunda diz çökerlerdi beraberce. mem bakar zin uzun uykulara dalardı. mem’in yokluğu ikiye böldü masalı. kim ki ifadeye kalktı bu ilahi aşkı, kaleminden usul usul acı sızdı. cizre mateme bulandı o gün.. dicle hala mem’in zehrini bulaştırır toprağa. evvel zamandı işte, özgür kılınamamış tüm lanetli sözcüklerin kavmi yapışıp...

mem grizzlies - hou rockets nba basketbol maçını canlı izle

mem grizzlies - hou rockets nba basketbol maçını canlı izle memphis grizzlies - dallas mavericks nba basketbol maçını canlı ... 16 oca 2011 ... 10 ocak cha bobcats - mem grizzlies nba basketbol maçını canlı . ... atlanta hawks - houston rockets nba basketbol maçını canlı izle ... nbatvmizle.blogcu.com/memphis-grizzlies-dallas-mavericks-nba-basketbol-macini-canli-izle - önbellek # nba maçını canlı izlemek için tıkla 14.hafta - . 6 oca 2011 ... 09 ocak 2011 03:00 okc thunder-mem grizzlies maçını canlı izle ... 11 ocak 2011 02:30 bos celtics-hou rockets maçını canlı izle ... canlı basketbol maçı izle live türkıye: tbl türkıye: tbl şu anda oynanan basketbol,nba, ... canlisport.blogspot.com/.../nba-ma...

mem ü zin ez asıke teme

bı vıdyonun neyı var arkadas..? onurcan kardeş mysterio türkçe herhalde la fasiştlik yapma burda lan müzik ewrenseldir buna sen bizim koyduğumuz videoları anlıyorsun ama biz senin videoları anlamıyoruz yani iki başlı anlamak için tek dil oda türkçe bu bir aşk türküsü aşkın dili mi olur akıl fikir versin size bende türküm hani gönül yarasıda meltem cumbul "abe bu türküye aglamak için kürtçe bilmekmi yerekiyor" demişti ben biliyorum ama bilmesemde yine müzik güzel müzik evrenseldir, insana dairdir. faşistler anlamaz insanlık nasip almamışlardır:d azkaldı lan faşizmi yıkacaz başınıza... katılıyorum sana semra özcan.;) lê wusa tî lîmîn çi dîki - ne yapıyorsun bana böylederda dilim zide diki - gönlümdeki derdimi çoğaltıyorsunbîrina dilimin ve diki ... devamını gör tu g helal size ark...

<b>mem</b>_u_zin

mem_u_zin

mem u zin hikayesi cizre hükümdarlarýndan mir abdullah'ýn oðlu mir zeynuddin zamanýnda (854 hicri, 1451/1451 miladi) yýllarýnda olay meydana gelmiþtir. kürt þairi, bilgini olan ehmedê xanî tarafýndan yazýlmýþ ve 1695 yýllýnda tamamlanmýþtýr. bu bu eserin hangi tarýhte yazýlmýþ olduðu hakkýnda hiçbir belge yoktur. 1690 yýlýnda yazmaya baþladýðý söylenmektedir. xanî'nin, hangi tarihte doðup hangi tarihte vefat ettiði hakkýnda da kesin bilgiler mevcut deðil. buna raðmen xanî'...

mem grizzlies- por t blazers nba maçını canlı izle.

mem grizzlies- por t blazers american basket ligi izle.mem grizzlies- por t blazers nba maçı izle.02.03.2010 saat 03:00 da canlı izle.mem grizzlies- por t blazers naklen izle. ...

mem grizzlies - cha bobcats,nba basket maçını izle.

mem grizzlies - cha bobcats american basket ligi izle.mem grizzlies - cha bobcats nba maçı izle.27.02.2010 saat 03:00 da canlı izle.mem grizzlies - cha bobcats naklen izle. ...

zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete dinle

zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete brindarbum isimli yeni çıkan albümlerinden güzel bir eser olan teyrike gurbete şarkısını sizlerle paylaşıyorum. teyrike gurbete parçasını begenirseniz grubun brindarbum albümünü müzik marketlerden satın almayı ihmal etmeyin. zine u mem dinle, koma cizira botan dinle, teyrike gurbete dinle,teyrike gurbete şarkısını dinle,koma cizira botan şarkılarını dinle       zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete klibini izle; zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete bu kadardı..   kürtçe müzik dinle: koma cizira botan dinle, koma cizira botan şarkılarını dinle, teyrike gurbete dinle, teyrike gurbete şa...

koma cizira botan dinle zine u mem koma cizira botan – teyrike

zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete brindarbum isimli yeni çıkan albümlerinden güzel bir eser olan teyrike gurbete şarkısını sizlerle paylaşıyorum. teyrike gurbete parçasını begenirseniz grubun brindarbum albümünü müzik marketlerden satın almayı ihmal etmeyin. zine u mem dinle, koma cizira botan dinle, teyrike gurbete dinle,teyrike gurbete şarkısını dinle,koma cizira botan şarkılarını dinle     zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete şarkısının klibini izle;     zine u mem koma cizira botan – teyrike gurbete bukadardı...     kürtçe müzik dinle: koma cizira botan dinle, koma cizira botan şarkılarını dinle, ...

mem ü zin

kürt edebiyatının en önemli eserlerinden olarak görülen mem ü zin, yıllar yılı bir çok kürt şarkıcınında ilham kaynağı olmuştur. bir aşk hikayesidir mem ü zin, bir imkansız aşk hikayesi.. eserin kürtçesi (orjinali):  zîn bi findê re di peyivedem,şem'e di kir ji bo xwe demsazey hemser û hemnişîn û hemrazherçendî bi sohtine wekî minemma ne bi gotinê wekî minger şibhete min te ji bi gotade min bi xwe dil qewî ne sohta  türkçesi:zîn muma sesleniyorbazen mumu ederdi kendine muhattapey sır ve oturma arkadaşım,baş arkadaşımgerçi yanmak yönünden benim gibisin sen'fakat konuşma yönünden benim gibi değilsineğer sen de benim gi...

mem ile zin

" (...) gözünün nurunu toprağa veren zin eve dönünce bedenini bir titremedir aldı canın kafesi olan vücudunda bir sarsıntı oldu artık bu geçici dünyadan göçme anının geldiğini hissediyordu bey'e haber gönderdi, gelmesini diledi sbotan beyi kederlere boğulmuş olarak gelince, 'sevgili kardeşim' dedi, 'gayri yıldızım küsufa yüz tuttu, mem'siz bir dünyada yaşamak bana haram kılınmıştır. sana vasiyet ediyorum. sakın cenazemde kimse ağlamasın. kimsenin yüreği gamla dolmasın. beni ilahi bir neşveyle kabristana taşımanızı istiyorum. mem'in ayaklarının dibine gömülmek istiyorum' sesi gittikçe ferini yitirdi gözleri süzüldü bedeni ürperdi şafak sökümünde yıldızlar n...

mem Û zin hikayesi

cizre hükümdarlarından mir abdullah'ın oğlu mir zeynuddin zamanında (854 hicri, 1451/1451 miladi) yıllarında olay meydana gelmiştir. kürt şairi, bilgini olan ehmedê xanî tarafından yazılmış ve 1695 yıllında tamamlanmıştır. bu bu eserin hangi tarıhte yazılmış olduğu hakkında hiçbir belge yoktur. 1690 yılında yazmaya başladığı söylenmektedir. xanî'nin, hangi tarihte doğup hangi tarihte vefat ettiği hakkında da kesin bilgiler mevcut değil. buna rağmen xanî'nin (1651/52) yılında hakkârî bölgesinde bulunan xân köyünde dünyaya geldiği ve ismini buradan aldığı yargısı güçlüdür. ehmedê xanî, kürt edebiyatına can verenlerin başında gelmektedir. ve kürt halkına bir&cce...

mem û zîn

  ehmedê xanî  17. yüzyıl'da yazdığı ünlü manzum eseri. kürtçenin kurmanci lehçesiyle yazılmıştır. birbirine aşık olan ancak kavuşamayan iki gencin trajik öyküsünü anlatır. bu hikaye milattan çok önceden bu yana halk arasında söylenen ve mitolojik nitelik kazanan bir destandır. ozan bu destandan ilham alarak o hikayeyi kendi çağının yaşantısına göre somut bir kalıba dökmüş, çağdaş bir uslupla yazmıstır. bu suretle hem destanı kaybolmaktan kurtarmış, hem de insanliğa ölmez bir eser armağan etmiştir. bu eserde mem ve zîn'in aşkı etrafında çağının yaşantısını, o zamanın sosyal, kültürel ve idari durumunu da güçlü bir maharetle tasvir etmiştir. iyiliği, doğruluğu, suçsuzluğu, zayıflığı ve çaresizliği mem ve zîn'in şahsında toplayarak; kötülüğü, dalkavukluğu, fitne...

mem u zin

(mem ve zin anlamında) bir kürt aşk hikayesidir. (bkz: yusuf ile züleyha) (bkz: tahir ile zühre) (bkz: romeo ve jülyet)ehmede xani 'nin(1651 yılında hakkari'nin "han" köyünde dünyaya gelen ünlü kürt alim,yazar ve filozof.yapıtları arasında "nubara biçukan" (küçüklerin turfandası), eqida imane(inanç yolu) ve mem u zin(mem ve zin) sayılabilinir.xani kürtçenin yanında türkçe,arapça ve farsçayı da çok iyi bilir ve kullanırdı.eserlerinin hemen hemen tamamını kürtçe yazmıştır.xani doğubeyazıt'ta(ağrı) vefat etmiş ve oraya gömülmüştür) 17.yy'da yazdigi unlu manzum eseri. kurmanci lehcesiyle yazilmistir.birbirine asik olan ancak kavusamayan iki gencin trajik oykusunu anlatir. bu hikaye milattan cok önceden bu yana halk arasinda söylenen ve mitolojik nitelik kazanan bir destandi.oza...

avrupay'ı mem damgası vurdu

25 ülkeden 100’ü aşkın bilim adamı milli ekonomi modeli’nin ab ülkeleri için de tek çözüm yolu olduğunu heidelberg’de tüm dünyaya haykırdı bonn üniversitesi, viyana teknoloji üniversitesi, viyana üniversitesi ekonomik araştırmalar grubu ve uluslararası bağımsız ekonomi birliği’nin, almanya’nın en eski üniversite şehri olan heidelberg’te ortaklaşa tertip ettikleri 3. uluslar arası milli ekonomi modeli kongresi avrupa’ya damgasını vurdu.25 ülkeden yüzü aşkın bilim adamı katıldıheidelberg’teki tarihi kongreye 25 ülkeden yüzü aşkın bilim adamı iştirak etti. kongreye ilim adamı düzeyinde katılan ülkeler şunlar. almanya, rusya, azerbaycan, avusturya, hollanda, fransa, litvanya, bosna hersek, macaristan, bulgaristan, estonya, sırbistan, letonya, i...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !