× "

merhametli eş anlamlısı

" arama sonuçları

besmele

besmele       "bismi'llâhi'r-rahmâni'r-rahîym" sözünün kısaltılmış şekli. hayırlı ve helâl bir işe başlarken, allah teâlâ'nın adını anmak ve bu adla işe başlamak anlamına gelir. islâmiyet'ten önce araplar, herhangi bir işe başlarken, bağlı bulundukları ilâhlarının adlarını anarak başlarlar, meselâ, bismi'l-lat (lat'ın ismiyle), bismi'l-uzza (uzza'nın ismiyle) derlerdi. her kavimde buna benzer sözlerin kullanıldığı ve meselâ bir hizmetlinin, âmirinin verdiği bir emri yerine getirirken,   "bunu falanın adına yapıyorum" demesi âdettendir.   resul...

hak dini kur'an dili..fatiha suresi..bir..

                      (elmalılı muhammed hamdi yazır)   1-fatiha: rahmân ve rahîm allah'ın adıyla 1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her...

tefsir

  elmalılı hamdi yazır  kuran-ı kerim tefsiri  --- lütfen sure seçiniz --- fâtiha sûresi bakara sûresi al-i imrân sûresi nisâ sûresi mâide sûresi en'am sûresi âraf sûresi enfâl sûresi tevbe sûresi yunus sûresi hûd sûresi yusuf sûresi râd sûresi ibrahim sûresi hicr sûresi nahl sûresi isrâ sûresi kehf sûresi meryem sûresi tâ-hâ sûresi enbiyâ sûresi hacc s&ucir...

fatiha suresi tefsiri 1.sayfa(elmalı hamdi yazır)

(1. sayfa)   1-fatiha: rahmân ve rahîm allah'ın adıyla 1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet vey...

besmele

besmele "bismi'llâhi'r-rahmâni'r-rahîym" sözünün kısaltılmış şekli. hayırlı ve helâl bir işe başlarken, allah teâlâ'nın adını anmak ve bu adla işe başlamak anlamına gelir. islâmiyet'ten önce araplar, herhangi bir işe başlarken, bağlı bulundukları ilâhlarının adlarını anarak başlarlar, meselâ, bismi'l-lat (lat'ın ismiyle), bismi'l-uzza (uzza'nın ismiyle) derlerdi. her kavimde buna benzer sözlerin kullanıldığı ve meselâ bir hizmetlinin, âmirinin verdiği bir emri yerine getirirken,"bunu falanın adına yapıyorum" demesi âdettendir.resulullah (s.a.s.), islâm dinini tebliğ etmeğe başladıktan sonra, cahiliye arapları'nın kullandığı sözü değiştirmiş ve, "ey allah'ım, senin adınla" anlamına gelen, "bismike allahümme" ve "allah'ın adıyla" anlamına gelen, "bismillahi" sözlerini kullanmışt...

besmele

besmele "bismi'llâhi'r-rahmâni'r-rahîym" sözünün kısaltılmış şekli. hayırlı ve helâl bir işe başlarken, allah teâlâ'nın adını anmak ve bu adla işe başlamak anlamına gelir. islâmiyet'ten önce araplar, herhangi bir işe başlarken, bağlı bulundukları ilâhlarının adlarını anarak başlarlar, meselâ, bismi'l-lat (lat'ın ismiyle), bismi'l-uzza (uzza'nın ismiyle) derlerdi. her kavimde buna benzer sözlerin kullanıldığı ve meselâ bir hizmetlinin, âmirinin verdiği bir emri yerine getirirken,"bunu falanın adına yapıyorum" demesi âdettendir.resulullah (s.a.s.), islâm dinini tebliğ etmeğe başladıktan sonra, cahiliye arapları'nın kullandığı sözü değiştirmiş ve, "ey allah'ım, senin adınla" anlamına gelen, "bismike allahümme" ve "allah'ın adıyla"...

elmalili_tefsiri - fatiha

1-fatiha: rahmân ve rahîm allah'ın adıyla 1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet veya âyetin bir kısmı veyahut başlıbaşına kur'ân'dan tam bir parça olup olmadığı, neml sûresindeki besmele gibi besbelli olmadığından bu besmelenin kur'ân'dan ol...

besmele

besmele "bismi'llâhi'r-rahmâni'r-rahîym" sözünün kısaltılmış şekli. hayırlı ve helâl bir işe başlarken, allah teâlâ'nın adını anmak ve bu adla işe başlamak anlamına gelir. islâmiyet'ten önce araplar, herhangi bir işe başlarken, bağlı bulundukları ilâhlarının adlarını anarak başlarlar, meselâ, bismi'l-lat (lat'ın ismiyle), bismi'l-uzza (uzza'nın ismiyle) derlerdi. her kavimde buna benzer sözlerin kullanıldığı ve meselâ bir hizmetlinin, âmirinin verdiği bir emri yerine getirirken,"bunu falanın adına yapıyorum" demesi âdettendir.resulullah (s.a.s.), islâm dinini tebliğ etmeğe başladıktan sonra, cahiliye arapları'nın kullandığı sözü değiştirmiş ve, "ey allah'ım, senin adınla" anlamına gelen, "bismike allahümme" ve "allah'ın adıyla"...

besmele'nin yüce tefsiri 1.bölüm

rahmân ve rahîm allah'ın adıyla 1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet veya âyetin bir kısmı veyahut başlıbaşına kur'ân'dan tam bir parça olup olmadığı, neml sûresindeki besmele gibi besbelli olmadığından bu besmelenin kur'ân'dan olup olmadığı hususu...

fatiha süresi tefsir

1-fatiha: -------------------------------------------------------------------------------- rahmân ve rahîm allah'ın adıyla 1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet veya âyetin bir kısmı veyahut başlıbaşına kur'ân'dan tam bir parça olup ol...

kuranı kerim tevsiri

rahmân ve rahîm allah'ın adıyla1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet veya âyetin bir kısmı veyahut başlıbaşına kur'ân'dan tam bir parça olup olmadığı, neml sûresindeki besmele gibi besbelli olmadığından bu besmelenin kur'ân'dan olup olmadığı hususu, ...

tefsir

      1-fatiha: --------------------------------------------------------------------------------rahmân ve rahîm allah'ın adıyla1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet veya âyetin bir kısmı veyahut başlıbaşına kur'ân'dan tam bir parça olup olm...

fatiha suresi

kuran'ı kerim tefsiri (elmalılı muhammed hamdi yazır) 1-fatiha: rahmân ve rahîm allah'ın adıyla 1- mushaf-ı şeriflerde iki türlü besmele vardır. birisi sûre başlarında yazılan ve sûreden bağımsız olan besmele, diğeri neml sûresinin (neml, 27/30) âyetindeki besmeledir. bu besmelenin, neml sûresinin bu âyetinin bir parçası olduğu açıkça bilinmektedir. bundan dolayı besmelenin kur'ân âyeti olduğunda şüphe yoktur ve bu durum, açık tevatür ile ve âlimlerin ittifakıyla kesin olarak bilinmektedir. fakat sûre başlarında yazılan ve her sûreyi birbirinden ayıran ve kırâetin başında okunan besmeleye gelince: bunun o sûrelerden birinden veya her birinden bir âyet veya âyetin bir kısmı veyahut başlıbaşına kur'ân'dan tam bir parça olup olmadığı, neml sûresindeki besmele gibi besbelli...

"ulus" ve "millet"

antiemperyalizm alternatif haber kaynağı gözlerden uzak tutulan, susturulan, çarpıtılan "gerçekler"in dili http://www.antiemperyalizm.org cengiz özakıncı"ulus" ve "millet"13 şubat 2005 ülkemizin içinde bulunduğu sıkıntılı durumu hepimiz biliyoruz. yabancı güdüm ve kuşatmanın doruğa tırmandığı yurdumuzda, bağımsızlıktan yana aydınların güç birliği oluşturma çabaları, ne üzücüdür ki, daha ilk toplantılarda “bildirilerde ‘millet’ mi diyeceğiz yoksa ‘ulus’ mu?” tartışması patlak verince, ayrışmayla sonuçlandı. öyle görünüyor ki, bu sorunda uzlaşılamadığı sürece, güç birliği oluşturmak bir düş olmaktan öte geçemeyecek, bu da en çok dış güçleri sevindirecek. “millet” denilmesi, “ulus” denilmemesi gerektiği görüşünün n...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !