× "

pişmaniyenin faydaları

" arama sonuçları
kocaeli yemekleri

kocaeli yemekleri

yöresel yemekler   yöredeki kültürel çeşitlilik ve kozmopolit yapı beslenme biçimlerinde de çeşitlilik yaratmaktadır. tarımda çağdaş yöntemlerin kullanımı, ülke genelinin üstündedir. bu, sebze üretiminde yoğunlaşmaktadır. anadolu'da beslenme temel olarak unlulara dayanırken, kocaeli'nde sebze-meyve tüketimi öne çıkmaktadır. karadeniz'den göçlerle, karalahananın da yaygınlaştığı görülmektedir. ancak kurutma, turşu ve komposto gibi ev konserveciliği giderek azalmaktadır. yarımca kirazı, değirmendere fındığı, kandıra yoğurdu, hindi dolması ev peyniri, izmit pişmaniyesi bu yörelerin adıyla özdeşleşmiştir. ...

pişmaniye nasıl yaplır, pişmaniye tarifi, pişmaniye yapımı

  pişmaniye nasıl yaplır, pişmaniye tarifi, pişmaniye yapımı 23.1.2010 pişmaniye kocaeline özgü bir tatlı türü olarak ün kazanmıştır. yolculuklarda izmit'ten geçenleri önce pişmaniye satıcıları karşılar. kutular içinde ak pamuk görünümü veren bu tatlı ilin simgesi gibidir. tüm yöresel şenliklerin, şölenlerin de vazgeçilmez yiyeceklerindendir. un ve şekerden yapılan tatlının anavatanıysa "eski acemistan" olarak biliniyor. oradaki adı "peşmek"tir. kocaeli'nde pişmaniyenin bilinen ilk ustasının kandıralı hayri usta olduğu söylenmektedir. pazara yönelik üretimi de, yapımını hayri usta'dan öğrenen hacı agop adlı bir ermeni şekerci başlat...

..pişmaniye..

pişmaniye pişmaniye tel helva olarak da bilinir. kocaeli yöresinde çok meşhur olan bir tatlı türüdür. kocaeli'de tüm yöresel şenliklerin şölenlerin de vazgeçilmez yiyeceklerindendir. özgün bir tatlı çeşidi olması hafifliğipişmaniyenin il dışında da aranmasını ve ilgi görmesini sağlamıştır. pişmaniyeyi ilk yapan kişi kandıra'lı hayri usta'dır. pişmaniyenin tarihçesi -kocaeli.... margarin vanilya (türüne göre kakao) limon tuzu şeker un ve sudan yapılır. pişmaniye yapmak için ağda haline gelinceye kadar eritilen şeker dondurulduktan sonra büyükçe bir halka bi&cced...

pişmaniye

pişmaniye tel helva olarak da bilinir. kocaeli yöresinde çok meşhur olan bir tatlı türüdür. kocaeli'de tüm yöresel şenliklerin şölenlerin de vazgeçilmez yiyeceklerindendir. özgün bir tatlı çeşidi olması hafifliğipişmaniyenin il dışında da aranmasını ve ilgi görmesini sağlamıştır. pişmaniyeyi ilk yapan kişi kandıra'lı hayri usta'dır. pişmaniyenin tarihçesi -kocaeli.... margarin vanilya (türüne göre kakao) limon tuzu şeker un ve sudan yapılır. pişmaniye yapmak için ağda haline gelinceye kadar eritilen şeker dondurulduktan sonra büyükçe bir halka biçimine getirilir. b&...

kocaelinin izmitin yöresel yemekleri

yöresel yemekler yöredeki kültürel çeşitlilik ve kozmopolit yapı beslenme biçimlerinde de çeşitlilik yaratmaktadır. tarımda çağdaş yöntemlerin kullanımı, ülke genelinin üstündedir. bu,sebze üretiminde yoğunlaşmaktadır. anadolu'da beslenme temel olarak unlulara dayanırken, kocaeli'nde sebze-meyve tüketimi öne çıkmaktadır. karadeniz'den göçlerle, karalahananın da yaygınlaştığı görülmektedir. ancak kurutma, turşu ve komposto gibi ev konserveciliği giderek azalmaktadır. yarımca kirazı, değirmendere fındığı, kandıra yoğurdu, hindi dolması ev peyniri, izmit pişmaniyesi bu yörelerin adıyla özdeşleşmiştir. yöremizin yerlileri olan manavlar’ı...

pişmaniye nasıl yaplır, pişmaniye tarifi, pişmaniye yapımı

pişmaniye nasıl yaplır, pişmaniye tarifi, pişmaniye yapımı 23.1.2010 pişmaniye kocaeline özgü bir tatlı türü olarak ün kazanmıştır. yolculuklarda izmit'ten geçenleri önce pişmaniye satıcıları karşılar. kutular içinde ak pamuk görünümü veren bu tatlı ilin simgesi gibidir. tüm yöresel şenliklerin, şölenlerin de vazgeçilmez yiyeceklerindendir. un ve şekerden yapılan tatlının anavatanıysa "eski acemistan" olarak biliniyor. oradaki adı "peşmek"tir. kocaeli'nde pişmaniyenin bilinen ilk ustasının kandıralı hayri usta olduğu söylenmektedir. pazara yönelik üretimi de, yapımını hayri usta'dan öğrenen hacı agop adlı bir ermeni şekerci başlatmıştır. bir...

izmit pişmaniyesi guinness rekorlar kitabına girdi...

izmit pişmaniyesi rekorlar kitabında izmit belediyesince bu yıl ilki düzenlenen ''pişmaniye festivali'' kapsamında üretilen 1040 metrelik pişmaniye guinness rekorlar kitabına girdi. kocaeli fuar alanı'nda güneş sahnesi önünde guinness rekoru için yapılan çalışmalar akşam saatlerinde sonlandı. guinness dünya rekorlar ofisi insan kaynakları uzmanı kelly garett, imalatı yapıldıktan sonra serilen pişmaniyelerin bulunduğu parkuru metreyle ölçtü ve parkurda kesinti olup olmadığına yönelik kontrol yaptı. garett, ''türkiye'ye ve izmit'e hayırlı olsun'' diyerek izmit belediye başkanı nevzat doğan'a sertifika ile üzerinde guinness'in logosunun bulunduğu tişörtü sundu. pişmaniyeyle ilgili ilk deneme olduğunu ifade ...

kedi pasta

bu pasta daha önce yabancı bir sitede görmüştüm.uzun süredir aklımdaydı.sitenin adını hatırlamıyorum.bilen arkadaşlarımız olursa bu sayfaya adresi koymayı isterim.ordaki resmide ekliyeyim.aradaki farkı da görmüş oluruz.şimdilik yalnızca resmi ekliyebiliyorum.en kısa sürede tarifi de yazarım.herkese iyi yıllarrrrrrrrrrrrrr.malzemeler2 adet hazır pastaban2 adet muz500 ml süt1 yemek kaşığı mısır nişastası1 kahve fincanından 1 yemek kaşığı eksik un1 kahve fincanı şeker100 gr tereyağ2 adet yumurta sarısı1 paket vanilya1 poşet krem şanti1 su bardağı sütkekleri ıslatmak için:sütüzerini kaplamak için:pişmaniyegözleri için:kakaolu draje   yapılışı500 ml süt ile1 kahve fincan un+nişasta muhallebi gib...

boza

 tarif aliye yengem’den...bozayla tanışmam 1950’de olabildi. ankara’da... babam akman bozacısı’nda içirmişti. bizim tokat’ta boza moza yoktu; ama annem hep anlatırdı...  tokat’a dönüşte bir şişe de boza vardı eve götüreceğimiz şeylerin arasında. şişesi, ilk kez gördüğüm, ağzı geniş bir şeydi... samsun treniyle dönüyorduk; sanıyorum gece binmiştik. bir ara baktık, bozamız şişesinden taşmış! boza sıcağa gelmezmiş; bunu düşünememiştik; yani, babam düşünememişti; bilirmiş ama aklına gelmemiş... babam yolculardan bir sicim buldu, şişeyi kendi usulüyle boynundan bağladı, bir havluyla da sarıp sarmalayıp pencereden dışarıya sarkıttı. ipin ucunu da pencerenin tutma yerine bağl...

26 kasım 2008 rejim günü

fark ettim ki bunda kararlılık esas...bende varmı evet var...hayır yok...var...varsa sölesene neden o helva dan(pişmaniyenin sıkıştırılmış hali) ağzına bir dilim sokuşturdun...o kadar da diil.vucudun buna ihtiyacı var...neye var bence bu fazla şekerden öncelkle vucudu arındırman gerek...birden de kesmem iyi diil napım...çayı kaç şekerle içiyosun 2 kaç bardak içiyosun bi bakmısın bir sürü...şeker havada uçuyooo...tamam sus içimi kararttın....peki bi bakalım bu gun neyapmışız...saat :06:15 uyandım...1 bardak ılık su kahvaltı için çay koydum...uykumu iyi almıştım ..7 saat uyku gayet iyi geliyor....saat:07:00kahvaltı seansı bitmek üzere bir dilim ekmek 3 zeytin,1 dilim peynir,2 dilim domates,ve haşlanm...

pişmaniye

peşmek, tel helva, keten helva, çekme helva... bunların hepsi de pişmaniye aslında. hani şu izmitli pişmaniye var ya, işte o! izmit'in dört bir yanında ünlendiğine bakmayın, aslında o iran'dan gelme. büyük larousse ansiklopedisi'ne göre anavatanında 'peşmek' olarak biliniyor. peki, nasıl olmuş da pişmaniye olarak bilinmiş? kimilerine göre yapımı sırasında kıvam tutturmanın ustalık istemesi nedeniyle almış bu adı. anadolu'ya nasıl dağıldığı konusunda kesin bir bilgi yok. bir rivayete göre osmanlı sarayı'na girdiğinden 'saray helvası' adını almış, ki mudurnulular benzerini hâlâ bu adla üretiyor. kastamonu'ya gittiğinizde çekme helva karşılıyor sizi, kentin nadide hediyeliği olarak. antalya sıra eğlencelerinin aranılan tatlısı ...

pişmaniyenin yapılışı

    izmir fuarını gezerken pişmaniye aldığımız yerde canlı olarak yapılışını gösteriyorlardı, ben de resimleyip sizlerle paylaşmak istedim. yemesi çok güzel ama yapılışı büyük güç istiyor....

sabah keyfi

cuma sabahı 9.00 suları holding... servisten inip ofise çıkalı birkaç dakika olmuş.buz gibi suyu yudumlarken kuruyan boğazlarım (size minik bir tüyo;boğazım,belim,dilim gibi kelimeler çoğul kullanılıyorsa kesinlikle anlayabilirsinizki karşımızdaki şahıs safkan rizelidir ) ve ağızlarım (tamam daha fazla abartmıycam safkanız bizde işte) kılcal damarlarına varıncaya kadar çoşkuyla karşıladı özlemle beklediği suyu. kapakları ardına kadar açılmış bir baraj çoşkusundaki boğazımdan ikinci bardağın yaptığı su servisi çağlayarak geçerken bugün yapmayı düşündüğüm güzel bir planı hayata geçirmenin yollarını düşünüyorum.bardağın dibindeki son damlacıklarıda dilimin üzerinde yuvarlarken gözlerim seviçnle parıldıyor.operasyon hazır.hemen harekete geçme zamanı diye düşünürken bir güzel s...

aydınlar ocağı üyelerinin büyük ilgi gösterdiği toplantı

                          ahsen okyar başkanlığındaki kocaeli aydınlar ocağı’nın, bestekar- mevlidhan amir ateş’e başarı ve teşekkür plaketinin de verildiği mart ayı yemekli toplantısı müsiad sosyal tesislerinde gerçekleşti. kandıra kaymakamı mehmet sarıcan’ı kaybetmenin üzüntüsü içersinde olduğunu, başarılı bir bürokratımızı kaybettiğimizi, bundan dolayı da üzgün olduklarını belirten ahsen okyar ‘hepimizin başı sağolsun’ dedi..              aydınlar ocağı üyelerinin büyük ilgi gösterdiği toplantıda kandıra musiki ve tiyatro derneği türk müziği korosu konser verirken, salonda pişmaniyenin babası kandı...

tatil hakkında

tatilin geyiği--> aldığımız pişmaniyenin kapağında yazan "astat bir marka değil, geçmişe duyulan saygının adıdır" yazısı.. teyzemle bayaa dalga geçtik.. tatilin sloganı-->"yanlarda kar var"; bolu dağından geçerken arayanlara annem hep aynı şeyi söyledi.. bi yere kadar gülmedik ama sonra dayanamıyo ki insan tatilin psikopatı-->teyzemlere gittiğimizde de o koltukta oturup maç izliyodu, teyzemlerden çıktık hala o koltukta, hala maç izliyordu; dedem.. tatilin şarkısı--> senden çok var.. benim durumuma uymuyor :) tatilin filmi--> arthur ile minimoylar :p...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !