× "

refik saydam hıfzıssıhha merkezinin toplumsal yaşama katkıları nelerdir

" arama sonuçları

bir bibliofil'in kayıp ilanı yahut teşkilat refik

  üniversite yıllarında ışığıyla aydınlandığım bilgelerden birisiydi profesör hüseyin hatemi. medeni hukuk derslerimize gelir, her siyasi görüşten öğrenciyi bilgisine ve nezaketine hayran bırakırdı. bilge idi, hoşgörülü idi, öğrenci dostu idi, benzeri kalmamış bir istanbul beyefendisi idi. her ders bitiminde odasına kadar eşlik ederdik kendisine. dünyanın en güzel manzaralarından birisiydi bu. bir yaşlı adamı bildiklerinden dolayı takip eden gençlerin oluşturduğu görüntüden daha güzel ne vardır ki yeryüzünde. onun ışığı bizi fakültenin en izbe köşelerinden birindeki odasına çekiyordu. kediler dolaşıyordu ayağımızın altında. hoca mahcup bir nezaketle konuşuyordu bizi...

sürgündeki öykücü: <b>refik</b> halid karay (kitap-lık, aralık 2010)

sürgündeki öykücü: refik halid karay (kitap-lık, aralık 2010)

        “ben olana, olmuşa, olacağa muhalifim,” diyen refik halid karay (1888-1965), bu seçiminin bedelini ömrü boyunca ağır bir şekilde ödemiş, kendi ifadesine göre ömrünün yirmi iki yılını iç (sinop, çorum, ankara, bilecik) ve dış (halep, beyrut) sürgünlerde geçirmiştir. öykücülüğünü de işte bu sürgünler, oradaki gözlem ve tanıklıkları belirlemiştir. refik halid karay’ın ilk sürgünü “kirpinin dedikleri” yazılarından dolayı ittihat ve terakki partisi iktidarı zamanında olur. yine kendi ifadesine göre bu sürgünden memleket hikâyeleri (1919) ile dönen refik halid...

istanbul’un bir yüzü (refik halid karay) kitap özeti

istanbul’un bir yüzü (refik halid karay) kitap özeti   istanbul’un bir yüzü   (refik halid karay)     konu kitap bütün ıstanbul’un ıç yüzünü değil, yalnizca ıstanbul’da yaşayan bir azinliğin ıçyüzünü gözler önüne seriyor: savaş zenginleri, karaborsacilar, vurguncular, türediler, ıttihat ve terakki’nin adamlari… ıstanbul’un ‘öteki yüzü’, yani halk yok romanda.     özet refik halid, ‘bir harp zenginini’, kani’yi, tanitarak başliyor romanina. kani, ısmet’e nasil zengin olduğunu anlatiyor: beş...

refik kortan

refik kortan kimdir ? deneysel yoğun madde fiziği ve madde dönüşümleri konusunda makaleleri olan dünyaca ünlü fizikçidir. ahmet refik kortan, bilimadamı oluş öyküsünü şöyle anlatıyor: “sanıyorum, küçük yaşlardan beri fiziğe ilgim vardı. ilk olarak evdeki ütüyü tamir etmekle işe başladım. lisede fizik hocam beni sürekli teşvik etti. hurdalıklardan topladığımız radyo alıcılarını konserve kutulara yerleştirerek radyo yapardık. üniversitede fizik okudum, ardından burs kazandım ve abd’ye gittim.” abd’de pek çok türk bilimadamı yaşıyor. çok önemli buluşlara imza atan bu beyinlerin arasında biri var ki bilişim teknolojilerini ...

masum kız göğüslerinin azabı...* (ahmed refik)

discovery’de mi izledim, biri mi kulağıma fısıldadı; anımsamıyorum. neandertal’lerin ‘yok’ olmadığını, sığındıkları son kale portekiz’de nesli tükenmek ya da kaçacak yer kalmamış iken homo sapiens’le ‘bir’ ve ‘ortak’ olmayı kabul ettikleri ileri sürülüyordu. bilmemek ayıp değil, ama ‘sivri zekâlılık’ pek fena... gen haritam çıkarılsa, o meçhul türün son örneği sayılır mıyım, diye düşündüm apansız: koca kafada nohut beyin**/ mümkünse tahammül eylesin!..entelektüel bir züppelik değil -can yücel’in kulağı çınlasın- ‘ne kadar rezil olursak o kadar iyi’ düşüncesinin izdüşüm&...

refik halid karay

refik halid karay ( 1888)- (18.06.1965)   1888'de istanbul'da doğan refik halit, bank-i osmani serveznedarlarından, "bâlâ" rütbesine sahip mehmed halid bey'in oğludur. vezneciler'de şemsu'l-maarif ve göztepe'de taş mektep'te okuyan ve ayrıca özel dersler de alan refik halid, mekteb-i sultani'yi terkettiği gibi, mekteb-i hukuk'u da yarıda bırakıp maliye merkez kalemi'ne katip olarak girdi. 1908'de katipliği bırakarak, servet-i fünun'da ve tercüman-ı hakikat'te çalışmaya başladı, bu arada kendisine ait son havadis adıyla bir gazete çıkardı ancak bunu on beş sayı sürdürebildi. fecr-i ati topluluğu'na katıldı, servet-i fünun'a yazılar verdi. kalem adındaki mizah dergisinde de "kirpi" müstear ismiyle siyasi mizah yazıları ...

anahtar roman özeti (refik halit karay) kitap özetleri

anahtar roman özeti (refik halit karay) kitap özetleri   kitabın adı anahtarkitabın yazarı refik halit karayyayın evi inkılap yayın evibasım yılı 19921.kitabın konusu : kitap konu olarak toplumda ailede yaşanan çeşitli sorunların aileyi nerelere götürdüğünü anlatır. 2.kitabın özeti :. olay istanbulun boğaz’a bakan yalılarında yaşayan insanlar arsında geçmaktedir. kenan hali vakti yerinde işinde niyazında bir memurdur . perihan isminde bir kadınla evlidir yalnız kenan’ın aldatılma korkusu vardır. bir gün kenan oturdukları köşkün anahtarını kaybeder ; ama evin sahibi olduğu için ne karısına ne de hiz metçiye anahtarı kaybettiğini bir türlü söyleyemez. bu neden yeni bir anahtar yaptırmanın bütün işleri yoluna koyacağını düşünür. aklına hemen karısının bir anahatrı daha ol...

çete (refik halit karay) roman özeti kitap özeti

çete (refik halit karay) roman özeti kitap özeti   kitabın adı :çetekitabın yazarı :refik halid karayyayın evi ve adresi :inkılap ve akademibasım yılı :19751.)kitabın konusu:rus çarı prensesi nina daniloviç’in,fransız ernestie evliliğinden sonra suriye’deki yaşamı;adana’yda bulunan hazineyi almak istemesi ve bu hedefe ulaşmaya çalışırken çete komutanı kıran bey’le yaşadığı aşk anlatılmaktadır.2.)kitabın özeti:nina daniloviç,beyrut’ta lübnan fransız yüce komiserliği istihbarat dairesi âmiri kolonele kilikya’ya gitmek istediğini söyler.kolonel prensesin bu sıralarda kilikya’ya gitmesinin tehlikeli olduğunu belirtir.nina adana’ya eski osmanlı imparatorluğunun hazinesini bulmak için gitmek ister. bu bir ton altını bulup zor durumdaki ülkes...

istanbulÛn bir yüzü (refik halit karay) roman özeti kitap özeti

istanbulÛn bir yüzü (refik halit karay) roman özeti kitap özeti   kitabın adı : ıstanbul’un bir yüzükitabın yazarı : refik halid karayyayinevi ve adresi : ınkilap ve aka kitabevleri- ankara caddesi no:95 ıstanbulbasim : üçüncü baskikitabin konusu : kitap bütün ıstanbul’un ıç yüzünü değil, yalnizca ıstanbul’da yaşayan bir azinliğin ıçyüzünü gözler önüne seriyor: savaş zenginleri, karaborsacilar, vurguncular, türediler, ıttihat ve terakki’nin adamlari… ıstanbul’un ‘öteki yüzü’, yani halk yok romanda.kitabin ana fikri : yazar bu romanla okuyucuya; bazi kişilerin zengin olmak ve önemli bir mevkiiye gelmek ıçin her türlü yola başvurabilecekleri mesajini veriyor.kitaptaki olaylarin ve şahislarin değerlendirilmesi :kitapta birbirind...

istanbul'un bir yüzü (refik halid karay)

istanbul'un bir yüzü (refik halid karay)   konu  kitap bütün ıstanbul’un ıç yüzünü değil, yalnizca ıstanbul’da yaşayan bir azinliğin ıçyüzünü gözler önüne seriyor: savaş zenginleri, karaborsacilar, vurguncular, türediler, ıttihat ve terakki’nin adamlari… ıstanbul’un ‘öteki yüzü’, yani halk yok romanda.   özet refik halid, ‘bir harp zenginini’, kani’yi, tanitarak başliyor romanina. kani, ısmet’e nasil zengin olduğunu anlatiyor: beş parasizdir. askere gitmeye karar verir. bir arkadaşina rastlar; arkadaşi, kani’yi alir, harbiye nezaretini daire daire dolaşirlar; kayitlar, vesikalar, muameleler…ertesi gün halep’e yağ toplamaya çikarlar ve bundan sonra zenginler arasi...

refik halid karay kimdir?

refik halid karayistanbul'da doğmuştur (1888). mudurnu'dan istanbul'a göç etmiş karakayış ailesine mensup maliye başveznedarı mehmed halit bey'in oğlu olan karay, veznecilerdeki şemsü'l maarif ve göztepe'deki taş mektep'te okumuş, bu arada özel dersler almıştır. galatasaray'a devam etmiş (1900-1906), ancak okulu bitirememiştir. mekteb-i hukuk'a girmiş (1907), bir yandan da maliye nezareti'nde devair-i merkeziye kaleminde katiplik yapmıştır. meşrutiyet'in ilanından sonra öğrenimini ve katipliği bırakarak gazeteciliğe başlamıştır (1908). önce gündelik servet-fünun'da, sonra tercuman-ı hakikat'ta çevirmen ve yazar olarak çalışmıştır (1909). son havadis adıyla, ancak iki hafta çıkabilen bir gazete kurmuştur (1909). hurriyet ve itilaf fıkras...

istanbul'un bir yüzü roman özeti (refik halid karay)

kitabin adi : ıstanbul’un bir yüzükitabin yazari : refik halid karayyayinevi ve adresi : ınkilap ve aka kitabevleri- ankara caddesi no:95 ıstanbulbasim : üçüncü baskikitabin konusu : kitap bütün ıstanbul’un ıç yüzünü değil, yalnizca ıstanbul’da yaşayan bir azinliğin ıçyüzünü gözler önüne seriyor: savaş zenginleri, karaborsacilar, vurguncular, türediler, ıttihat ve terakki’nin adamlari… ıstanbul’un ‘öteki yüzü’, yani halk yok romanda.kitabin ana fikri : yazar bu romanla okuyucuya; bazi kişilerin zengin olmak ve önemli bir mevkiiye gelmek ıçin her türlü yola başvurabilecekleri mesajini veriyor.kitaptaki olaylarin ve şahislarin değerlendirilmesi :kitapta birbirinden bağimsiz bir çok olaydan bahsedilmekte; fakat, ayni konudan bahsedilmektedir.şah...

memleket hikayeleri (refik halit karay)

memleket hikâyeleri (refik halid karay)   memleket hikayeleri (refik halit karay)   refik halid karay istanbul'da doğmuştur (1888). mudurnu'dan istanbul'a göç etmiş karakayış ailesine mensup maliye başveznedarı mehmed halit bey'in oğlu olan karay, veznecilerdeki şemsü'l maarif ve göztepe'deki taş mektep'te okumuş, bu arada özel dersler almıştır. galatasaray'a devam etmiş (1900-1906), ancak okulu bitirememiştir. mekteb-i hukuk'a girmiş (1907), bir yandan da maliye nezareti'nde devair-i merkeziye kaleminde katiplik yapmıştır. meşrutiyet'in ilanından sonra öğrenimini ve katipliği bırakarak gazeteciliğe başlamıştır (1908). önce gündelik servet-fünun'da, sonra tercuman-ı hakikat'ta çevirmen ve yazar olarak çalışmışt...

günlerin müjdesine rüya / refik durbaş / ayın şiiri

eylül ayında çıkan iyi aylık (eylül-ekim) edebiyat ve eleştiri, kitaplık dergileri ile aylık adam sanat, ay, berfin bahar, damar, dize, düşlük, e, eski, evrensel kültür, h. gösteri, kırklar, kum, kül, varlık dergilerinde yer alan şiirleri okudum, inceledim. refik durbaş 'ın h. gösteri dergisinde yayımlanan ''günlerin müjdesine rüya'' adlı şiirini ayınşiiri olarak değerlendirdim. refik durbaş ilk kitabı ''kuş tufanı'' ndaki (1971) şiirlerinden bugüne, son birkaç yıl bir yana, memet fuat 'ın altını çizdiği gibi: ''ikinci yeni'nin eteklerinde başlayıp toplumsalcı sanata yönelenlerden olduğu için, hiçbir zaman biçim kaygısından büsbütün uzağa düşmedi'' . ve yine memet fuat'ın vurguladığı gibi: ''şiirler...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !