× "

ses çıkaran müzik aleti

" arama sonuçları
müzik aleti yapımı

müzik aleti yapımı

öten  eldiven yapımı her yaş grubuna uygun olan bu nefesli çalgı, çalma tekniği açısından karadeniz bölgesi'nde kullanılan bir halk çalgısı olan tuluma benzer. çalgının yapımı için gereken malzemeler; - 15-30 cm uzunluğunda, 3-5 cm çapında pvc veya karton boru - 5 cm uzunluğunda kullanılmamış su hortumu - ince lastik eldiven (tıbbi malzeme veya ambalaj malzemesi satıcılarında bulabilirsiniz) - paket lastiği, - koli bandı, - makas ve çeşitli süsleme malzemeleri (boyalar, renkli kağıtlar vs.) dikkat doğru ses çıkarabilmek için, eldiven fotoğrafta gösterildiği gibi, boruya göre 90 derecelik bir açı ile tutularak üflenir. eldiven şiştiği z...

müzik hakkında

  rav laitman’ın 19 ağustos 2005 tarihindeki konuşmasından. üst dünyaları algılamaya başlayan bir kabalist farklı bir boyuta girer. gözlerinin önünde yeni bir dünya tüm güzellikleri ve zenginlikleriyle belirir. bu bizim dünyamızda olmayan bir şeydir. tümüyle farklı bir manzara görmektedir: bizim dünyamızı harekete geçiren tüm güçleri ve bedenlerin parçası olmayan ruhları görür. geçmiş, şu an ve gelecek gözlerinin önünde serilidir, tüm bunları yaşar ve sonsuzlukla dolu, tüm evreni hissederek mükemmeliyet hissini yaşar. bu derin duygusal tecrübenin sözlerle ifade edilmesi mümkün değildir. kabalistler kitap...

matematik ve müzik

  daha önceki bir yazımızda matematik - sevgi ilişkisini kurmaya çalışmış ve matematiğin resim, müzik, mimari gibi bir güzel sanat olduğunu belirtmişti. bu nedenle bu yazımızı matematik - müzik ilişkisine ayırdık. t.pappas'ın "yaşayan matematik" isimli kitabının önsözünde şunlar yazılıdır: "matematikten duyulan zevk bir şeyi ilk kez keşfetme deneyimine benzer. çocuksu bir hayranlık ve şaşkınlık insanı sarar. bu deneyimi bir kez yaşadıktan sonra, bu duyguyu unutamazsınız. bu duygu, ilk kez mikroskoba bakıp da daha önce çevrenizde her zaman var olan ama, göremediğiniz şeyleri gördüğünüz anki kadar heyecan vericidir." gerçekten de matematiğin estetik &cced...

tarih içerisinde müzik sanatı

ilk zamanlar seslere birer malzeme olarak bakılırsa, gözlemleyebildiğimiz gibi doğa, gerçek bir sonsuz “sesli malzeme”dir . gök gürültüsü, yer kayması, yer sarsıntısı, suyun akışı ve çalkantısı, havanın dar boğazlardaki hareketi gibi olaylar, doğadaki sayısız seslerin bir bölümünü oluşturur. ilk-el hayat sürmekte olan, hatta henüz ilk-el yaşama bile geçmemiş insan, seslerle kuşatılmıştı. ilk insanlar, sesleri avcılıkta ya da bu tür çalışma sırasında ve haberleşmede vb. kullanmış olmalılar. sonra gök gürültüsünde doğa üstü güçlerin simgesini, fırtınanın uğultusunda kötü ruhların sesini, denizin sakin...

müzik tarihi

tarih içerisinde müzik sanatı ilk zamanlar seslere birer malzeme olarak bakılırsa, gözlemleyebildiğimiz gibi doğa, gerçek bir sonsuz “sesli malzeme”dir . gök gürültüsü, yer kayması, yer sarsıntısı, suyun akışı ve çalkantısı, havanın dar boğazlardaki hareketi gibi olaylar, doğadaki sayısız seslerin bir bölümünü oluşturur. ilk-el hayat sürmekte olan, hatta henüz ilk-el yaşama bile geçmemiş insan, seslerle kuşatılmıştı. ilk insanlar, sesleri avcılıkta ya da bu tür çalışma sırasında ve haberleşmede vb. kullanmış olmalılar. sonra gök gürültüsünde doğa üstü güçlerin simgesini, fırtınanın uğultusunda köt&...

<b>ses çıkaran müzik aleti</b> yapımı (marakas)

ses çıkaran müzik aleti yapımı (marakas)

ilkokul dördüncü sınıf talebeleri için bu sene müzik öğretmenleri performans ödevi veya sınıfta bir faaliyet olarak "ses çıkaran bir müzik aleti" yaptırıyorlar. adına niçin böyle demişler, ses çıkarmayan bir müzik aleti tabii ki olamaz ama öğrenciler bu ödevi yaparken yaptıkları aletin bir ritm oluşturacak sesi çıkartmasını istiyor öğretmenler. bunda da haklılar bence. birinci dönem performans ödevi olarak evde "marakas" yapıp götürmüştü kızım. ama yeni gelen müzik öğretmeni de sınıfta böyle bir faaliyet yaptırmak istemiş. öğrencilere iki seçenek sunmuş, çıngıraklı ipten bilezik yapımı bir de marakas yapımı. çıngıraklı yani zilli ipi nereden bulalım, bulamadık ve "marakas"ın malzemelerini evden temin edip okula götürdü kızım. akşamda yukarıdaki "marakas" ile eve döndü. bu konuda intern...

sümer'de müzik

telli çalgılar bunlar yüksek kalitede sayılıyorlar: arp, lir, ut gibi. iö 2700 yıllarına tarihlenen ur kral mezarlarında bulunan arp ve lir çalgılarının ağaç kısımları bozulmuş, yalnız süs olarak yapılan kakmalı kısımlar kalmıştı. lirler çeşitli şekillerdeydi: bir kısmı simetrik, bir kısmı ise büyüklü küçüklü. ayakta veya oturarak çalınıyorlar. iki kişi tarafından çalınan büyüklükte olanlar da vardı. arplar, lirden daha küçük olup ya oturarak veya ayakta çalınıyor. asur kabartmalarında, lir ve arpın yürüyerek çalındığı da gösterilmiş. uzun saplı saz veya ut’a benzer telli bir müzik aleti de iö 2000 ...

müzik tarihi 1. bölüm

sn dr. lütfü erol'dan alıntıdır tarih içerisinde müzik sanatı ilk zamanlar seslere birer malzeme olarak bakılırsa gözlemleyebildiğimiz gibi doğa gerçek bir sonsuz “sesli malzeme”dir . gök gürültüsü yer kayması yer sarsıntısı suyun akışı ve çalkantısı havanın dar boğazlardaki hareketi gibi olaylar doğadaki sayısız seslerin bir bölümünü oluşturur. ilk-el hayat sürmekte olan hatta henüz ilk-el yaşama bile geçmemiş insan seslerle kuşatılmıştı... ilk insanlar sesleri avcılıkta ya da bu tür çalışma sırasında ve haberleşmede vb. kullanmış olmalılar. sonra gök gürültüsünde doğa üstü güçlerin simgesin...

viyolonsel (çello)

viyolonsel ya da çello, keman ailesinden dört telli ve bas sesli bir çalgıdır. 16. yüzyılda ilk örnekleri fransa'da ortaya çıkan bu çalgının şekli kadın vücudunu andırır. başlangıçta beş telli olarak yapılan bu çalgı, önceleri orkestrada bas sesleri desteklemek için kullanılmıştır. tek başına belirgin bir çalgı olarak ortaya çıkması ise 18, yüzyılda olmuştur. viyolonsel "insan sesine en yakın" ses çıkaran müzik âletidir. bu çalgının atası 'viola da gamba' adı verilen perdeli bir çalgıdır. viyolonsel, keman, viyola ve kontrbas ile aynı ailedendir. keman ile viyolonselin şekilleri büyük oranda birbirini andırsa da boyutla...

ses çıkaran müzik aleti yapmak

                 günümüzde eğitim ve öğretimin ne kadar değiştiğini anlamak için insanın çocuğunun okula başlaması gerekiyormuş! inanın ben de ilkokula gidiyorum yeniden. bir yetişkin olarak geçmiş ve günümüzü değerlendirme, kıyaslama imkanına sahip oldum. ders kitaplarının ''ders kitabı ve çalışma kitabı'' olarak dizayn edilmiş olmasını doğru bulmuyorum. ders kitabından dersi öğrenecek sonra da çalışma kitabından sorularını çözecek. kitap değişimi dahi çocukta konudan sapma, uzaklaşma yaratıyor. kitabınınbirini okulda unutmuş oluyor, eldeki kitapla da hiç bir şey yapılamıyor.                    kitaplarda konu anlatımlarında kopukluk ve yanlışlara rastlıyorum. bu kitapların çok iyi bir denetim den geçtiğini düşünürsek bu denetimi sorgulamak gerekiyor bu durumda. nasıl bir inceleme yap...

m. i. çığ : sumer'de müzik

muazzez ilmiye çığ &amp;amp;amp;lt;!-- /* font definitions */ @font-face {font-family:simsun; panose-1:2 1 6 0 3 1 1 1 1 1; mso-font-alt:å®?ä½?; mso-font-charset:134; mso-generic-font-family:auto; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1 135135232 16 0 262144 0;} @font-face {font-family:"@simsun"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:134; mso-generic-font-family:auto; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1 135135232 16 0 262144 0;} /* style definitions */ p.msonormal, li.msonormal, div.msonormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"times new roman"; mso-fareast-font-family:simsun;...

müzik ve matematik

 t.pappas’ın “yaşayan matematik” isimli kitabının önsözünde şunlar yazılıdır: “matematikten duyulan zevk bir şeyi ilk kez keşfetme deneyimine benzer. çocuksu bir hayranlık ve şaşkınlık insanı sarar. bu deneyimi bir kez yaşadıktan sonra, bu duyguyu unutamazsınız. bu duygu, ilk kez mikroskoba bakıp da daha önce çevrenizde her zaman var olan ama, göremediğiniz şeyleri gördüğünüz anki kadar heyecan vericidir.” ( www.genbilim.com )  gerçekten de matematiğin estetik çekiciliğine tamamen duyarsız, aydın bir insan bulmak biraz zordur. matematiksel güzelliği tanımlamak çok güç olabilir fakat bu güçlük her tür güzellik konusunda geç...

müzik ve çalgı hakkında islami tesbitler

müziği dine sokmak hızlı ve sinsi bir şekilde dinin içine müzik sokulmaya çalışılıyor. çünkü dini bozmanın en kolay yollarından biri budur. hıristiyanlığı aslından uzaklaştıran önemli unsurlardan biri de kiliselere müziğin sokulmasıdır. islamiyet’i de hıristiyanlığın durumuna düşürmek için müziğe ağırlık verilmektedir. bir gazete haberi şöyledir:“yedikule zindanları, iftardan sonra zindan duvarlarını sarsacak kadar tempolu bir konsere tanıklık etti. mustafa özcan’ın kur’an tilavetinden sonra avusturya’dan gelen ve daha çok türk tasavvuf musikisi icrasıyla tanınan abdurrahman toprak, soğuktan titreyen kalabalığı kendine eşlik ettirmeye çalışarak ilahi söyl...

müzik ve çalgı hakkında islami tesbitler

müziği dine sokmak hızlı ve sinsi bir şekilde dinin içine müzik sokulmaya çalışılıyor. çünkü dini bozmanın en kolay yollarından biri budur. hıristiyanlığı aslından uzaklaştıran önemli unsurlardan biri de kiliselere müziğin sokulmasıdır. islamiyet’i de hıristiyanlığın durumuna düşürmek için müziğe ağırlık verilmektedir. bir gazete haberi şöyledir:“yedikule zindanları, iftardan sonra zindan duvarlarını sarsacak kadar tempolu bir konsere tanıklık etti. mustafa özcan’ın kur’an tilavetinden sonra avusturya’dan gelen ve daha çok türk tasavvuf musikisi icrasıyla tanınan abdurrahman toprak, soğuktan titreyen kalabalığı kendine eşlik ettirmeye çalışarak ilahi söyl...

müzik aleti tanıtma bölümü==>keman

keman alm., geigefr., violoaing., violonita., violino   uzunluğu : 60 cm yayla çalınan telli bir çalgıdır.notası, ikinci çizgi sol açkısı ile yazılır.orkestralarda, genel olarak (solo, ı, ıı) üç partisi bulunur.solo ve eşlik görevi verilir (özellikle bir solo çalgıdır ).hiç bir çalgıda olmayan ses rengiyle, çok zengin bir anlatım gücü vardır.telleri: sol, re, la, mi olarak akort edilir. ses dizisi genişliği :     ortaçağın frenk kemençesi ve viyel'inden çıkan, daha sonraları viyol ve lira da braccio haline giren keman, bugünkü biçimini yavaş yavaş gelişerek buldu. keman, 35 ile 36 cm., arasında değişebilen bir ötüm gövdesinden, bu gövde ise asıl titreşimi sağlayan çam ağacından bir üst kapak, akağaçtan bir dip kapa...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !