× "

seyyahların gözünde osmanlı

" arama sonuçları
osmanlı kadını efsane ve gerçek

osmanlı kadını efsane ve gerçek

  en iyi tarih kitabı ve en iyi tasarım finalisti seçilerek 2008 yılında benjamin franklin ödülünü hak eden bir kitaptır. osmanlı kadını hakkında süre gelen bir görüş ayrılığı bulunmaktadır.oryantalistler osmanlı kadınını genellikle egzotik,miskin,düşük ahlaklı biri olarak gösterirken,diğer taraf göklere çıkarıyor.amerika'da yetişip büyüyen yazarımız aslı sancar bu konuya tarafsız olarak yaklaşarak batı'nın gözünde osmanlı diyerek söze başlıyor,harem'den,mahkeme kayıtlarından,ahlak bakımından,eğitimleri bakımından objektif olarak incelemeye alıyor. türk kadının avrupa'da nasıl bir hayranlık uyandırdığını,osmanlı'ya gelen kadın seyyahların ''-ah ne ...

bazı hayat hikayeleri

mesut barzani ( 1946) mesud barzani, 1946'da iran'da doğdu. barzani'nin dünyaya geldiği mehabad bölgesinde bu sırada sscb'nin desteğiyle kürt cumhuriyeti kurulmuştu. bu kısa ömürlü devletin ordusunun başında kdp'nin kurucusu ve başkanı olan babası mustafa barzani vardı. kürtler arasında saygın bir lider olan molla mustafa barzani, devlet girişiminin bir yıl sonra başarısız olması ardından sovyetler birliği'ne kaçtı. o zamanlar küçük yaşlardaki mesud ise ırak'a gitti. 1958'de krallığın yıkılması ile mustafa barzani de ırak'a döndü. bundan bir kaç yıl sonra da kürtlere talep edilen hakları vermeyi reddeden ırak yönetimine karşı silahlı ayaklanma başlattı. ...

seyyahların gözünden osmanlı kültürü

seyyahların gözünden osmanlı kültürü batılı seyyahlara göre osmanlı temizliği ve kanaatkarlığı "türkler çok yaşarlar ve az hasta olurlar .bizim memleketlerdeki böbrek hastalıkları ve daha bir sürü tehlikeli hastalıkların hiç birini bilmezler. öyle zannediyorum ki, türklerin bu mükemmel sıhhatlerinin başlıca sebeplerinden bin de sık sık hamama gitmeleri ve yeyip içmedeki i'tidalleridir. çünkü az yemek yerler, hıristiyanlar gibi karma karışık şeyler yemezler , umumiyet itibariyle içki alemleri yapmazlar ve daima idman yaparlar." (m. de thevenot-relation d'un voyage fait an levant-1665, paris.) sayfa 148 ''yemeklerden evvel ve yemekten sonra ...

osmanlıdan cumhuriyete tarih anlayışında kurumlaşma

araş. gör. celal metin**giriş:olaylar üzerine kurgulanan ve olayları olgularla destekleyerek yararlı bir anlatım biçimi sunan 19. yüzyılın modern tarih yazıcılığı, 20. yüzyılda sosyal bilimlerin verilerinden, yöntem ve yaklaşımlarından yararlanarak toplum yapılarının ve toplumun değişim süreçlerinin altını çizen yeni bir anlatım biçimine dönüşmüştür. alanı ve hammaddesi genişleyen tarih yazıcılığı, olaylar ve büyük (karizmatik) adamların hayat hikayeleri üzerine kurgulanan bir önceki dönem tarih yazıcılığından farklı olarak, toplumun geniş kesimlerinin tarihin oluşumunda önemli bir fenomen olduğunun vurgulanması ve tarihi görüş açısının siyasi ve askeri olaylardan to...

osmanlı döneminden bugüne coğrafya eğitimi

yeryüzünün tamamını veya bir bölümünün; fiziki, beşeri ve iktisadi olaylarını inceleyen coğrafya ilminin ana temasını insan oluşturur. insanın olduğu her yerde coğrafya ilmi vardır. bu nedenle, insanoğlunun dünyaya geldiği ilk insanlardan bugüne, az veya çok çevre ile ilgisi olmuştur. avcılık veya toplayıcılık dönemlerinde bile, insanoğlu; geçimini sürdürebilmek için, daha iyi av sahalarını veya daha verimli toplama bölgelerini araştırmaya yönelmiştir. böylece, belki farkında olmadan coğrafya ilmi ile meşgul olmuş ve kazandığı tecrübe ve bilgilerini nesilden nesile aktarmaya devam etmiştir. coğrafya ilmi ile ilgili bilinen en eski belge, m.ö. 2400 veya 2700 yıllarında babillile...

osmanlı döneminden bugüne coğrafya eğitimi

yeryüzünün tamamını veya bir bölümünün; fiziki, beşeri ve iktisadi olaylarını inceleyen coğrafya ilminin ana temasını insan oluşturur. insanın olduğu her yerde coğrafya ilmi vardır. bu nedenle, insanoğlunun dünyaya geldiği ilk insanlardan bugüne, az veya çok çevre ile ilgisi olmuştur. avcılık veya toplayıcılık dönemlerinde bile, insanoğlu; geçimini sürdürebilmek için, daha iyi av sahalarını veya daha verimli toplama bölgelerini araştırmaya yönelmiştir. böylece, belki farkında olmadan coğrafya ilmi ile meşgul olmuş ve kazandığı tecrübe ve bilgilerini nesilden nesile aktarmaya devam etmiştir. coğrafya ilmi ile ilgili bilinen en eski belge, m.ö. 2400 veya 2700 yıllarında babillile...

osmanlı döneminden bugüne coğrafya

osmanlı döneminden bugüne coğrafya   yeryüzünün tamamını veya bir bölümünün; fiziki, beşeri ve iktisadi olaylarını inceleyen coğrafya ilminin ana temasını insan oluşturur. insanın olduğu her yerde coğrafya ilmi vardır. bu nedenle, insanoğlunun dünyaya geldiği ilk insanlardan bugüne, az veya çok çevre ile ilgisi olmuştur. avcılık veya toplayıcılık dönemlerinde bile, insanoğlu; geçimini sürdürebilmek için, daha iyi av sahalarını veya daha verimli toplama bölgelerini araştırmaya yönelmiştir. böylece, belki farkında olmadan coğrafya ilmi ile meşgul olmuş ve kazandığı tecrübe ve bilgilerini nesilden nesile aktarmaya devam etmiştir. coğrafya ilmi ile ilgili bilinen en eski belge, m.ö. 2400 veya 2700 yıllarında babilliler tarafından, babil çevresini gösteren taslak haritadır. anlatım yo...

osmanlı döneminde bugüne coğrafya ( makale )

yeryüzünün tamamını veya bir bölümünün; fiziki, beşeri ve iktisadi olaylarını inceleyen coğrafya ilminin ana temasını insan oluşturur. insanın olduğu her yerde coğrafya ilmi vardır. bu nedenle, insanoğlunun dünyaya geldiği ilk insanlardan bugüne, az veya çok çevre ile ilgisi olmuştur. avcılık veya toplayıcılık dönemlerinde bile, insanoğlu; geçimini sürdürebilmek için, daha iyi av sahalarını veya daha verimli toplama bölgelerini araştırmaya yönelmiştir. böylece, belki farkında olmadan coğrafya ilmi ile meşgul olmuş ve kazandığı tecrübe ve bilgilerini nesilden nesile aktarmaya devam etmiştir. coğrafya ilmi ile ilgili bilinen en eski belge, m.ö. 2400 veya 2700 yıllarında babilliler tarafından, babil çevresini gösteren taslak haritadır. anlatım yolu ile coğrafya ilmine ait bilgi...

eski dünya seyahatnamesi - ilber ortaylı

halen topkapı sarayı müzesi müdürlüğü görevini sürdürmekte olan prof.dr.ilber ortaylı'dan keyifle okuyacağınız bir kitap daha. dünya, seyyahların dilinde ve gözünde büyür, genişler, çoğalır. seyahatnameler, bizi zamanın derinliklerine, tarihin katmanlarına ulaştırır. ilber ortaylı seyahatnamesi, tarihçimizin seyyah kişiliğiyle isfaha'dan venedik'e, kudüs'ten kırım'a, tokyo'dan yemen'e geniş bir coğrafyada seyahate çıkarıyor. onun adımlarına eşlik ederken, eski dünya düzeninin ülke ve şehirlerinin büyülü zamanlarına gidiyor ve geçmişimizle yeniden usulca buluşuyoruz. osmanlı diyarlarındaki izlenimleri ise imparatorluk topraklarına bizi daha da aşina kılıyor. keskin gözlemleri, nesnel tespitleriyle de bugünün dünyasını daha doğru anlama imkanı veriyor.  ...

ıslÂmcılık ve muhafazakarlık

  osman aslan bir kırılma ve değişim döneminden geçiliyor. yunanca krisis denilen kavramlaştırma da böylesi dönüm noktalarını ifade etmek amacıyla ortaya atılmış bir kavram, hem bir bunalımı hem de değişim potansiyelini ifade ediyor. kriz dönemleri olarak adlandırılan bu dönemler kendilerini en çok oluşan kaotik durumla ifade ederler. şu anda dünyada eskiyen, geriye düşen, çekilen ile yenilenen, ruşeym halinde olan, gelecek dönemi simgeleyen güçler arasında alttan alta bir mücadele yaşanıyor. bu mücadelenin bir ayağını klasik kapitalizm ile post-modern kapitalizm arasındaki mücadele, diğer ayağını ise postmodern kapitalizmin kendi içindeki mücadele oluşturuyor. ancak yaşanan bu değişim amerika’yı kutsayanların bize kabul ettirmeye çalıştığı gibi pentagon merkezli değil. tam ...

17-18. yy avrupa kültür ve sanatında osmanlı tesirleri

17-18. yy avrupa kültür ve sanatında osmanlı tesirleri ahmet hazar avrupa birliği’ne üyeliğin sâbit gündem maddesi hâline geldiği şu günlerde, asırlık kimlik meselemiz tekrar karşımıza çıkıyor ve türkiye’nin ne kadar avrupalı olduğu tartışılıyor. ‘modernleşme’nin ‘batılılaşma’ olarak kodlandığı tarihî bir serüvendir söz konusu olan. gerçekten de tarih kitapları, osmanlı’dan bu yana devam eden batılılaşma süreci hakkında pek çok bilgiyle dolu. oysa bu karşılıklı tesir sürecinde ağırlık, tamamen tek taraflı mıydı? şimdi kendinizi -bir an olsun- içinde bulunduğunuz zaman diliminden sıyırın ve tarihî ezberi bozmayı deneyin: paris’in sırf türklere benzemek için sarık sarıp, cübbe giyen soyluları, türk usûlü düğün yapan avusturya saraylılar...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !