× "

sokaklardan bir ali özet

" arama sonuçları
kurtuluş savaşında sinop

kurtuluş savaşında sinop

kaynakça : kutsal isyan (millî kurtuluş savaşı'nın gerçek hikâyesi sinop şehrinin başında dönenler (sayfa 225-244)) hasan izzettin dinamo sinop şehrinin başında dönenler fikirler, cebir ve şiddetle top ve tüfekle asla öldürülemez. mustafa kemal 4 ağustos 1919 günü samsun'dan gelip istanbul'a giden yolcu vapurundan bir türk polis memuriy1e bir adam çıktı. polis, bu adamın muhafızıydı. yanındaki adamı alıp sinop hükümet konağına götürdü. mutasarrıf dairesinde oturmuş, kimi evrakları gözden geçiriyor, bir yandan da karadenizin koyu mavi yaz suyu üzerinde gözlerini gezdirerek serinlemeğe çalışıyordu. gözleri, hem ferahlama...

yüreğim enkaz şimdi!

uykuya yattığımda, gece ertesi güne sarkmıştı.bir düş; dar bir yolun parke taşlarına kusarak yokuş yukarı çıkıyorum. yukarıdan eski bir araba, zikzaklar çizerek bana doğru geliyor. yolun bir yanı bahçe duvarı, diğer yanında tek katlı evler sıralanmış. korkuyorum ama yaklaşan tehlikeden kurtulmak için hiçbir şey yapamıyorum. beynimi tutsak almış olan alkol buna izin vermiyor. düşüncelerim kilitlenmiş adeta. jantların çarptığı, evlerin önündeki kaldırım taşlarından ateşler çıkıyor. araba bana çarpmak üzereyken, ürpererek ter içinde uyanıyorum... karım ve kızım uyuyor. soluk alış verişleri gecenin sessizliğini bozuyor. mutfağa geçip su içiyorum. esrik bedenimi suyun soğukluğu k...

ashab-ı kiram

ödevin özetiashab-ı kiram hazret-i halid bin zeyd ebu eyyub el-ensari silsilesi babası cihetinden onuncu dedesinde ve anası cihetinden sekizinci dedesinde resul-i ekrem efendimiz ile birleşmektedir. akabe biatında bulundu. bedir, uhud, hendek harblerine katıldı. bey’atu’r-rıdvan ve bir çok mühim vakalara iştirak etti. emeviler devrine kadar yaşadı. muaviye’nin hilafeti zamanında oğlu yezid’in konstan-tiniyye seferine katıldı . arapların adetlerinden bir ailenin en büyük ve ilk evladı hangisi ise onun ismine izafetle o aileye künye verilirdi. babasının en büyük evladı olduğu için “ebu eyyüb el-ensari” künyesi ile meşhur olmuştur. kendileri ensardan sabikun (ilk müslüman olanlar) old...

yazı

ıgdir,azeri mp3,igdir,igdir,ıgdir,azerimp3,azerimp3,igdirli,ıgdirli,igdirli,azeri,mp3, azerimp3,azerimp3,tuzluca,aralik,karakoyunlu,alican sinir kapisi,dize,koçkiran,evci köyü,kadikislak,necafali,akyumak köyü,vali yolu,müzik,iddia,idda,futbol,galatasaray,resim,galeri,arsiv,arsiv,ig,dir,di,i,an,ab,en,ig,dir,msn,program,pro,forum,foto,fotograf,abbas,adalet,aftandil israfilov,agadadash agayev,alihan sameov,alim qasimov,arif babayev,ashig ahliman,azeri dügün,bahtiar vahabzade,baloglan esrefov,bilal aliyev,brillant dadasheva,cavit tebrizli,ezeylalov,elsen dadasev,eyyub yaqubova,grup mahni,ıgdir türküleri,kafkas kardesler,könül kerimova,könül xasiyeva,meyxana,namiq qaracxhurlu,reksane,segah,muqam,selim,sen mahnilar,tagi sale...

kısa oyun

burak akyüzkısa oyun, tiyatroda ayrı bir tür olarak değerlendirilir. yani uzun bir oyunun kesilmiş, özetlenmiş bir biçimi değil, biçim ve içerik anlamında bütüncül bir oyun türüdür. en önemli özelliği kesintisizliğidir. böylece, seyirci algıları sürekli canlı tutularak, konu bütünlüğü tek merkezde toplanır. oyunun yayılması riski en aza indirgenmiş olur. kişilerin gelişim çizgileri uzun oyunlara nazaran daha hızlıdır ve daha nettir. olayların gelişim ve sonucunun daha süratli olması başat özelliklerinden biridir. ancak kısa oyunun gelişimi çağlar boyunca, toplumların yapısına ve gelişim çizgisine bağlı olarak sürekli değişim göstermiştir. uzun oyunlarda uzunca bir zaman süreci varken; bu, kısa oyunlarda doğal olarak kısalır. uzun oyunlar baz alındığında serimler daha kısadır. bu da dolantı...

selefiyecilerin gerçek yüzü

  [mezhepsizler isimli kitaptan] s. uludağ – f. kavukçu ikisinin müşterek yazdığı (kelam dersleri) kitabında deniyor ki: (hanefi, maliki ve şafiilerinin eski mensupları da selefiye mezhebinden idiler. fakat daha sonra eşariyye ve matüridiyye mezhepleri teessüs edince bahis konusu mezhep mensuplarının büyük ekseriyeti matüridiyye ve eşariyye mezheplerini benimsediler.) (s. 201)hiçbir ehl-i sünnet kitabında selefiye mezhebi diye bir şey yoktur. selefin mezhebi vardır, selef-i salihinden olan eshab-ı kiramın tamamı müctehid idi, herbirinin kendi mezhebi idi. selefiye mezhebi diye bir mezhep yoktu. selefiye ne imiş bakalım: (kur’an metoduna uygun olarak eshabın dini inancını aynen muhafaza etmek ve sonradan ortaya çıkan fikir ve bid’atlere iltifat etmemek vazgeçilmez ...

kurtlar vadisi 56.bölüme kadar özet

(1) kurtlar vadisi - 15 ocak 2003 kurtlar vadisi'nde; sokaklardan başlayıp, belli bir hiyerarşik bütünlük içinde kademe kademe yükselen ve en tepede son derece etkili bir "konseye" dönüşerek ülkeyi avcuna almayı amaçlayan çok güçlü bir mafya örgütü ile, o örgütle mücadeleye soyunanların serüvenleri anlatılır. bu hem toplumsal hem de bireysel yansımaları olan serüvendir. özel olarak yetiştirilen polat; estetik bir ameliyatla sahip olduğu yeni yüzü ve yeni kimliğiyle alt basamakları tırmanarak mafya örgütünün içine sızdırılır. bu, kurtlar vadisi'ndeki "uzun ve belalı yolculuğa" doğru atılmış ilk adımdır. (2) kurtlar vadisi - 22 ocak 2003 ali, polat olmuştur ama kalbi hala elif diye atıyor....kurtlar vadisi’ne giriş operasyonu için start verilmiştir. bunun için gerekli ol...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !