× "

teyzeme mektup

" arama sonuçları

ölüye mektup

     hayatın sürprizlerle dolu olduğunu, gerçeklerin hayallerle örtüşmediğini küçük yaşlarda öğrendiğimi düşünürüm.  sekiz on yaşlarındaydım, her istediğini yaptırmak için elinden geleni arkasına koymayan biriydim. annem benim bu inatçı yapıma tahammül edemezdi. teyzeme şunu başımdan al, derdi. teyzem hiç hayır, demezdi.       teyzemin adı deniz’di, deniz gibi masmavi gözleri, sakin bir tavrı vardı. teyzem hayatımdaki en kıymetli insandı. yüzü, elleri, konuşması o kadar yumuşaktı ki. hep kendimi annemin değil de onun kızıymış gibi hissederdim. onunla bir aradayken onun kadar sakin olurdum, ayrılmaz bir ikili gibi davranırdım.o gi...

sözcük türleri

sözcük türleri

  eylemlerde kip ve kişi : eylemler (fiiller) :iş, oluş, hareket, durum ve kılış bildiren; zaman ve kişi eklerine göre çekimlenebilen; zaman ve kişi ekleriyle çekimlenmesi halinde cümle içinde yüklem görevi üstlenen sözcüklere eylem (fiil) denir. örnek : bak-, sus-, büyü-, ağla-, koş- gel-di-m kopar-ı-yor-uz gel (eylem kökü) kopar (eylem gövdesi) -di (zaman eki) -yor (zaman eki) -m (1. tekil kişi eki) -uz (1. çoğul kişi eki) eylemler, varlıkların yaptıkları hareketlerin niteliklerine ve özelliklerine göre, şu gruplara ayrılarak incelenir : üiş ve kılış eylemleri :öznenin kendi iradesiyle bir nesne üzerinde gerçekleşen ve bu...

nina dobrev'e gelen duygusal mektup ve nina dobrev'in bü

nina dobrev'e gelen duygusal mektup ve nina dobrev'in bü

merhaba nina, bilmen gereken inanılmaz birşey oldu.benim 3 yaşındaki küçük kuzenim shane, beyin felci hastası.geçen gece ona bakıyordum ve aynı zamanda da tvd izlemeye çalışıyordum.shane, küçük bedeni çok fazla acı çektiği zaman çığlık atar ve ağlar.doktorların bile anlayamadığı harika birşey oldu.sen tv'ye çıktığında ve o senin sesini duyduğunda ağlamayı kesip izlemeye başladı.hayatında ilk kez birşeylere odaklandı ve 10 dakika süreyle ağlamayı kesti.teyzeme neler olduğunu sorduğumda, şans eseri mi yoksa gerçekten senin sesinin onu sakinleştirdiğini görmek için bir test yaptı.seninle ilgili birşeyler olduğunda davranışlarının değiştiğini keşfettik.teyzem doktora sordu ve sesin...

ali....2

….onlarda şükrettiler ali’nin gözünü vermekle ilgili sözünü tutmadan bizi buldukları için….ertesi gün çok ağladım ali giderken…o zaman ipinden kurtulup kaybolduğunu sandığım aslında bayram olunca kesilen koyuna ağladığım kadar ağladım,belki daha da fazla….ama ikna edildi dedem...çok değil bir yarım yıl sonra kız istemeye geldiklerinde geldi ali…biraz daha açılmıştı sanki teninin rengi ama gözleri yine aynı boncuklardı işte…ben yine elinin ve tüm misafirlik süresinin sahibi…bir yıl sonra evlendi teyzem ali’nin dayısıyla…ben bir yıl erkenden ilkokula başladım…ilk yaz yeni evliler diye ikinci yaz annem kardeşime hamile diye gör&u...

ali....2

….onlarda şükrettiler ali’nin gözünü vermekle ilgili sözünü tutmadan bizi buldukları için….ertesi gün çok ağladım ali giderken…o zaman ipinden kurtulup kaybolduğunu sandığım aslında bayram olunca kesilen koyuna ağladığım kadar ağladım,belki daha da fazla….ama ikna edildi dedem...çok değil bir yarım yıl sonra kız istemeye geldiklerinde geldi ali…biraz daha açılmıştı sanki teninin rengi ama gözleri yine aynı boncuklardı işte…ben yine elinin ve tüm misafirlik süresinin sahibi…bir yıl sonra evlendi teyzem ali’nin dayısıyla…ben bir yıl erkenden ilkokula başladım…ilk yaz yeni evliler diye ikinci yaz annem kardeşime hamile diye gör&u...

bilmeceler-tekerlemeler

  çocuklar için sözcüklerle üretilmiş bir oyun aracı olan bilmece onlara, düş ve düşünce gücüne seslenen kurmaca bir dünya sunar. şiirsel bir anlatımla çocukları dille kurgulanmış bir zeka oyununa davet eder. onları, tüm bildiklerini sınamaya, olaylar ve olgular ile kavramlar arasında anlamsal ilgiler kurmaya yöneltir. ikilemeleri, deyimleşmeleri kullanarak, ana dilinin söz varlığını yansıtmadaki işlevini somutlar (sever, 2003 :140).   sıcak evin direği tıp tıp eder yüreği (baba) dokuz ay zindanda yatar altı ayda zil çalar oynar (bebek) özü tatlı, sözü tatlı, ...

sözcük türleri

sözcük türlerieylemlerde kip ve kişi :eylemler (fiiller) : iş, oluş, hareket, durum ve kılış bildiren; zaman ve kişi eklerine göre çekimlenebilen; zaman ve kişi ekleriyle çekimlenmesi halinde cümle içinde yüklem görevi üstlenen sözcüklere eylem (fiil) denir.örnek : bak-, sus-, büyü-, ağla-, koş-gel-di-m kopar-ı-yor-uzgel (eylem kökü) kopar (eylem gövdesi)-di (zaman eki) -yor (zaman eki)-m (1. tekil kişi eki) -uz (1. çoğul kişi eki)eylemler, varlıkların yaptıkları hareketlerin niteliklerine ve özelliklerine göre, şu gruplara ayrılarak incelenir :ü iş ve kılış eylemleri : öznenin kendi...

"beklemek, ateşten (yanmaktan) daha zordur" ...

el-intizar eşeddü mine'n-nâr (beklemek, ateşten şiddetlidir.)bir üsküdar hanımefendisi…üsküdar'da güneşli bir temmuz öğleden sonrası, çınar ağacının serinliğinde; sultanahmet cami ve ayasofya'nın puslu silüeti karşısında vecihe hanım, bizlere evinin kapılarıyla birlikte gönlünün kapılarını da açıyor. üsküdar'ın muhterem sâkinlerinden, şebnem okuyucularının da kâlinden ve hâlinden faydalanmasını arzu ettiğimiz; zarif, ince ruhlu ve bir o kadar da mütevâzi bir istanbul hanımefendisi…bizleri billûr gibi bir türkçeyle, kelime seçimindeki titizliğiyle ilk anda büyülüyor. ses tonundaki letâfet ve hitâbındaki samimiyetl...

кσякυ нιкα

korku hikayeleri   arkadaşlar bu hikayelerin bazılarında ben diye bahselmiş bunların hiç birini ben yaşamadım yaşamakta istemem hehe     inanamayacaksınız sinamadan çıkmıştık arkadaşlarla.saat gece 12 civarıydı.çok eğlenmiştik.hiç gitmediğimiz bir arkadaşımız bizi eevine çağırdı.bizde dünden razıydık zaten.yürürüyerek gidiyoduk sırf değişiklik olsun diye.evin sokağına girdiğimizde elektrikler kesikti.elektrikler kesik old için herkes evine gitmek istedi ama arkadaşımız gece saat geç olduğu için bizi bırakmadı ve evlerine gitmek için ısrar etti bizde kıramadık.apartmanlarına geldiğimizde bir arkadaşımızın garipleştiğini gördük sanki bizi duymuyordu etrafına bakınıp duruyordu bizim sorularımıza geçici cevaplar veriyordu.biz de şaşırmıştık .sonra eve girmek istemedi ...

.......sarp dağlardan yalnız açan kardelen......(1.bölum)

              anadolu’nun bir dağ köyünde daha doğmadan babasını kaybetmiş biri olarak dünyaya merhaba demiştim. babam hakkın rahmetine kavuşurken geride genç ve dul bir kadın, üç yetim çocuk bırakmıştı. annem güçlükler içinde yaşam mücadelesi veriyor, zor şartlar altında bizlere hem anne hem baba olabilmek için bütün  gücüyle mücadele ediyordu. annem daha sonraki yıllarda hep derdi ki; en yakın arkadaşlarım bile babanız öldüğünde  bana düşman oldular, beni eşlerinden kıskandılar. hem manen yalnız kaldım hem madden        sizin babanız gölgesi çok ...

inönü büyük adam mıydı? küçük adam mıydı?

ismet paşa, mustafa kemal paşa’nın öldüğüne çok üzülmüş göründü ama işin içyüzü öyle değildir... zaten dargındılar. hattâ bir rivayete göre atatürk ölüm döşeğindeyken inönü’nün öldüğünü sanıyordu. bu yüzden onun çocuklarına burs bağlanmasını vasiyet etmişti, atatürk’ün vasiyetinin tamamı henüz açığa çıkartılmamıştır. gizli tutuluyor. niçin? onu açıklamaktan korkanlar var. korkularının, çekinmelerinin sebepleri ve gerekçeleri nelerdir? onları da bilmiyoruz. ismet paşa cumhurbaşkanı olunca “millî şef” unvanını aldı. şef, almancadaki führer’în türkçesidir. italya’da duçe... paşa paralara ve pullara kendi resmini koydurttu. atatürk’ün ev hapsinde tuttuğu kazım karabekir paşa’yı meclis başkanı yaptı. sağa sola heykellerini, büstlerini dikt...

mehmet şevket eygi:ismet inönü hakkındaki yazısı

işte eygi'nin tartışma yaratacak iddiasının yer aldığı yazı:mehmet şevket eygi / milli gazete"ismet paşa, mustafa kemal paşa’nın öldüğüne çok üzülmüş göründü ama işin içyüzü öyle değildir... zaten dargındılar. hattâ bir rivayete göre atatürk ölüm döşeğindeyken inönü’nün öldüğünü sanıyordu. bu yüzden onun çocuklarına burs bağlanmasını vasiyet etmişti, atatürk’ün vasiyetinin tamamı henüz açığa çıkartılmamıştır. gizli tutuluyor. niçin? onu açıklamaktan korkanlar var. korkularının, çekinmelerinin sebepleri ve gerekçeleri nelerdir? onları da bilmiyoruz.ismet paşa cumhurbaşkanı olunca “millî şef” unvanını aldı. şef, almancadaki führer’în türkçesidir. italya’da duçe...paşa paralara ve pullara kendi resmini koydurttu. atatürk’ün ev hapsinde tuttu...

bir damla nida

    önsöz büyük oğlum erhun londra'dan geldiği bir sefer, benim elişi, dikiş gibi uğraşlarla zamanımı doldurduğumu, buna karşın hiç kitap okumadığımı esefle fark etti. bu eksikliği tamamlamak amacıyla bana kitaplar aldı. yine de onlara ilgi duymuyor, okumuyordum. bu defa bana sordu: ‘anne ne tür kitaplar okumak istersin? ne tür kitapları seviyorsun?' aldığı cevaplara göre bana şiir kitapları, felsefi romanlar getirdi. tüm arzusu beni okumaya yöneltmek, okurken de görmekti. belki bazı yönlerimi fark etmiş, gelişmesini sağlamak istemişti. lakin, sanıyorum yaradılışımdaki bir eksiklikti bu. hala kitap okuyamayan bir kişiyim ben. oğlum bu defa bir başka yolu denemeyi düşünmüş ...

ihanetin son perdesi (ııı)

55.sayı ihanetin son perdesi (ııı) orkun dergisinin 55.sayısından alınmıştır. www.orkun.com.tr necdet sevinç – niçin karanlığa bıraktılar?– işlerine öyle geliyor da onun için!..meydanı dolduran insan kalabalığını on binlerin üstünde buluyordum. saat öğleden sonra beşi geçiyordu. yollar, meydanlar, damlar mahşerî bir kalabalık hâlinde dolmuştu. şimdiki üniversitenin rektörlük dairesinin önündeki çınarın altında üç ayaklı darağacı kurulmuştu. bu idam sehpasının etrafı jandarma ve polisle kordon altına alınmıştı. binanı önünde ingiliz, fransız askerî kuvvetleri de yer almıştı. kürt mustafa paşa divan-ı harbi’nin kimlerden emir aldığını gösteren bu inkâr kabul etmez deliller, böylece ortada duruyordu. halk bir deniz gibi dalgalanıyordu. güneş sül...

sevgili günlük;

insan eksiklerini bilmeli ya.herzaman derim..bende bilirim eksiklerimi...kimseler merak etmesin yani.....dünyanın merkezi falanda sanmam kendimi...olsam olsam dünyanın hani varya kabuğu...kabuğunun bir kenarı....kenarının  köşesi....köşenin köşesindeki kıyısı...oralarda bir yerlerdeyim sanırsam....ben hep sanarım zaten ...ne sansam ;yanlış sanarım....sanırsam sanma özürlüyüm....kendini bişey sanmaktansa ;kendin harici;dünyaya ait pek çok şeyi, başka bişey sanmak daha yorucu aslında....keşke sanaydım kendimi bişeyler....bişey olaydım bende...iyi bişey ama....kendi çapımda olduğumu sanıyorum bişiler....ne kadar  iyi bişey sansam kendimi ;pekte iyi bir şey olmadığımı görüyorum zamanla...varamamışım bir yerlere....olgunluk sadece bir domatesin kızarıp;bir çoban salatanın içinde ...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !