× "

vacip örnekleri

" arama sonuçları

örnek kurban bayramı vaazı

  اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّالْعَالَمِينَ. وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلىَ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَاٰلِهِوَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَصَلُّواعَلَىٰرَسُولِناَمُحَمَّد. صَلُّواعَلَىٰطَبِيبِقُلُوبِناَمُحَمَّد. صَلُّواعلَىٰشَفِيعِذُنُوبِنَامُحَمَّد. رَبِّاشْرَحْلِى صَدْرِى وَيَسِّرْلِى اَمْرِى وَاحْلُلْ العُقْدَةً مِنْ لِسَانِى يَفْقَهُوا قَوْلِى سُبْحَانَكَلَا عِلْمَ لَنَا اِلَّاماَ عَلّمْتَناَ اِنّكَ اَنْتَ السَّمِيعُالْعَلِيمُ سُبْحَنَكَ لَا فَهْمَ لَنَا اِلَّا مَا فَهَّمْتَنَا اِنَّكَ اَنْتَ الْجَوَادُالْكَرِيمُ. اَللّٰهُ اَكْبَرُ اَللّٰهُ اَكْبَرُ لٰا اِلهَ اِلاَّ اللّٰهُ وَاللّٰهُ اَكْبَرُ اَللّٰهُ اَكْبَرُ وَلِلّٰهِ الْحَمْدُ.قَالَ اللّٰهُ تَعَالَى فِى كِتاَبِهِالْكَرِيم.أَعُوذُ بِاللّٰهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيم.بِسْمِ الل...

ramazan bayramı vaazı

ramazan ayı, ibadetlerle maneviyatımızı zenginleştirdiğimiz, oruçlarda maddi ve manevi sıhhate kavuştuğumuz, teravihlerimizle namazlarımıza daha farklı bir boyut kattığımız, kur’an-ı kerim okumalarımızla gönlümüzü sükûnete erdirdiğimiz bir aydı. peygamberimizin dile getirdiği üzere, evveli rahmet, ortası mağfiret sonu ise cehennemden kurtuluş ayıydı. bizlerde bu bayram sabahında, yüce rabbimizin bizleri kavuşturmuş olduğu bu güzellikler için şükrediyoruz dinimizde iki bayram vardır. ilki, şevval ayının 1. 2. 3. günlerinde kutladığımız ramazan bayramı, ikincisi ise, zilhicce ayının 10. 11. 12. 13. günlerinde kutladığımız kurban bayramıdır. nitekim, sevgili peygamberimiz hicretten sonra medinelilerin iki ba...

bid'at ve yenilikler

  prof.dr abdulhakim yüce   sayı : 59 ocak - şubat - mart 2003  yeni ümit   kelime olarak bid’at, önce bulunmayan veya bir örneği önceleri görülmeyen ve yeni ortaya çıkan fiil, uygulama, kaide ve âdettir. dinî literatürde kullanılan bid’at kelimesi ise bir terimdir ve sınırlı bir anlam taşımaktadır. âlimler tarafından yapılan bid’at tariflerinden bir kaçını şöyle sıralayabiliriz: 1. hz. peygamber'in dine ait söz, fiil ve takrirlerinden bize aktarılanlar sünnet, bunun zıddı da bid’attır (şatıbî, 4:4). 2. bid’at öyle bir görüşün ileri sürülmesidir ki, o görüşü o...

fıkıh usulü [7-14] ünite özetleri

  fıkıh usulü 7.ünite : sahıb&ıcirc; kavlı, sedd-ı zaraı ve şer’u men kablena   özet sahabi, müslüman olarak hz. peygamber’i görüp onun sohbetinde bulunan kimselerdir. vahyin gelişine bizzat şahit oldukları ve hz. peygamber’e arkadaşlık ettikleri için onların ictihad ve fetvaları bizim için değerlidir ve öncelikli bir kaynaktır. ancak bu fetvaların esas alınmasında bazı farklı değerlendirmeler bulunmaktadır. şer’u men kablena, hz. peygamber’den önce gelen peygamberlerin şeriatları ile ilgili olarak kur’an ve sünnet’te mutlak olarak geçen hükümlerdir. bu hükümlerin bizi bağlayıp bağlamadığı tartışılmıştır. alimlerin çoğu...

abdest ve gusül konusunda uydurmuş oldukları rivayet örnekleri

 abdest ve gusül konusunda uydurmuş oldukları rivayet örnekleri 655- hz. enes (radıyallahu anh) anlatıyor: “resûlullah’ın ashabı uyurlar, sonra ab dest almadan namaz kılarlardı: (enes’ten bunu rivayet eden) katade’ye: “bu sözü enes’ten bizzat işittin mi? diye sormuştu: “vallahi evet!” diye te’yid etti.” (k.s.3675 c.10 s.466 akçağ, alıntıları: müslim, hayz 125,(376); ebû dâvud, tahâret 80,(200); tirmizi, tahâret 58,(78). ) 656-. ... hz. ali (r.a.) den, rasûlullah’ın (s.a.) şöyle buyurduğu rivâyet edilmiştir: “dübürün bağı gözlerdir. kim uyursa ab dest alsın.” (ebû dâvûd, k.ta...

namaz konusunda uydurmuş oldukları rivayet örnekleri

namaz konusunda uydurmuş oldukları rivayet örnekleri kısaltmalar şunları gösterir: k.s. : kütüb-i sitte prof. dr. ibrahim canan akçağ yayınları. ötüken : ötüken neşriyat a.ş: buhari : sahih-i buhâri ve tercemesi, mütercim mehmet sofuoğlu ötüken neşriyat a.ş: ebû dâvûd : sünen-i ebû dâvûd terceme ve şerhi, hazırlayanlar; necati yeniel, hüseyin kayapınar. şamil yayınevi. müslim : sahih-i müslim terceme, ahmed davudoğlu sönmez neşriyat a.ş. sönmez neşriyat : sönmez neşriyat a.ş. h. : hadis c. : cilt r. : rivayet s. : sayfa  iddialarının en başta geleni, eğer ki rivayetler olmamış olsaydı, mü...

islam devriminin öncüsü

  ibn teymiyye: islami devrimin öncüsü emmanuel sivan ondördüncü yüzyılda yaşamış bir alim olan ibn teymiyye'nin eseri günümüz arap dünyasında (özellikle mısır'da) "en sarsıcı yazılı eser" olarak adlandırılmakta. başkan sedat'ın öldürülmesinden altı ay önce, iktidardaki partisinin haftalık yayın organı mayo, ibn teymiyye'yi (aynı dönemde yaşamış tanınmış öğrencisi ile birlikte) mısır gençliği üzerinde en yaygın ve en muzır ektiye sahip kişi(ler) olarak nitelemişti. bu gençler 'şiddet ve iktidarı ele geçire çabasının islam hukuku ve geleneğinde meşrulaştırılmasını ve sünni inancı paylaşmış da olsa diğer müs...

islam baskı ve zorlamadan uzak, barış ve hoşgörü dinidir

son dönemlerde birtakım çevrelerde islam ahlakı hakkında yanlış bir izlenimin hakim olduğu görülmektedir. kuşkusuz ki bu durum, din ahlakı hakkındaki bilgi eksikliğinden ya da hatalı bilgilendirilmelerden kaynaklanmaktadır. bu izlenime sahip kişiler, kendilerine “din ahlakına gore yaşayan bir toplumun baskı altında yaşayacağı” yanılgısı telkin edildiği için bu üstün ahlakın bir topluma getireceği güzellikleri gereği gibi fark edememektedirler. oysa bu yanlış düşüncenin aksine, yüce rabbimiz’in kuran’da bildirdiği ahlak, baskıdan ve zorlamadan uzak, sevgiye, saygıya, hoşgörüye, adalete dayalı üstün bir ahlaktır. bunun bir sonucu olarak da islam tarihi, değerli peygamberimiz hz. muha...

.....:::::::::: artikel ::::::::::.....

haftanın resmiislam baskı ve zorlamadan uzak, barış ve hoşgörü dinidirson dönemlerde birtakım çevrelerde islam ahlakı hakkında yanlış bir izlenimin hakim olduğu görülmektedir. kuşkusuz ki bu durum, din ahlakı hakkındaki bilgi eksikliğinden ya da hatalı bilgilendirilmelerden kaynaklanmaktadır. bu izlenime sahip kişiler, kendilerine “din ahlakına gore yaşayan bir toplumun baskı altında yaşayacağı” yanılgısı telkin edildiği için bu üstün ahlakın bir topluma getireceği güzellikleri gereği gibi fark edememektedirler. oysa bu yanlış düşüncenin aksine, yüce rabbimiz’in kuran’da bildirdiği ahlak, baskıdan ve zorlamadan uzak, sevgiye, saygıya, hoşgörüye, adalete dayalı üstün bir ahlaktır...

mum misali

arapça duaların harekeli yazılımı yok mu? merak ediyorum bu sözle dinden çıkar mı? kur'an ayetlerinin hadislerin ve namazın insana faydaları nelerdir? teknoloji tasarımında ilginç ama farklı modeller arıyorum satıcı satış bittikten 2 gün sonra malını geri isteyebilirmi beyyine suresi neden inmiştir naslı inmiştir kaç ayetten oluşur nerde inmiştirn nelerden korunmamızı sağlar 2012 umre kayıtları ne zaman başlıyor ? ilahiyat 2.sınııfta okuyorum 2000-2011 arasındaki bütün çıkmış sorulara ulaşmak istiyorum olmuyor islamda borçlar hukuku ile alakalı testler bulabilir misiniz kadrolu 2011-ııı açıktan atama sözlü sınav sonuç ve tercih sistemi ...

dinde delil olarak sünnet ve inkar edenin hükmü

1- ‘sünnet’ kelimesinin lügat ve ıstılah anlamı ‘sünnet’ kelimesi, lügat ve ıstılah bakımından farklı anlamlara geldiği gibi, değişik ilim dallarında, alimler tarafından ona yüklenilen terimsel anlama ve kullanıldığı makama göre de mana farklılığı arz eder. sünnet kelimesi lügatte "yol", “öncekilerin belirleyip de sonrakiler için yaşam tarzı haline gelmiş yol” ve “övülen olsun, yerilen olsun yaşam tarzı” anlamına gelir. (bkz. lisanu’l-arap, muhataru’s-sihah, “senne” maddesi.) kur’an ve nebevî sünnette, “sünnet” kelimesi bu anlamıyla, yani lügat anlamıyla kullanılmıştır. çünkü kur’an ve sün...

ebu zerr radıyallahu anhu'nun rivayet ettiği kudsi hadis hak

ebu zerr radıyallahu anhu'nun rivayet ettiği kudsi hadis hakkındaşeyhulislam'a ebu zerr radıyallahu anhu'nun rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'den, onun da allah azze ve celle'den rivayet ettiği şu kutsî hadisin anlamının ne olduğu soruldu:"ben zulmü kendime haram kıldım ve onu sizin aranızda da haram kıldım. o halde birbirinize zulmetmeyin!ey kullarım! hepiniz dalâlettesiniz! yalnız benim hidâyete erdirdiklerim müstesna! öyleyse benden hidâyet dileyin ki, sizi hidâyete erdireyim.ey kullarım! hepiniz açsınız! yalnız benim doyurduklarım müstesna. öyleyse benden yiyecek isteyin ki, sizi doyurayım.ey kullarım! hepiniz çıplaksınız! yalnız benim giydirdiklerim müstesna! şu halde benden giyecek isteyin ki, sizi ...

kurban görevimiz üzerine...

             kurban görevimiz üzerine...   bilindiği üzere mali durumu müsait olan müslümanlar, ramazan bayramı'nda zekatla, kurban bayramı'nda da kurbanla ihtiyaç sahibi kardeşlerine ikramda bulunurlar, sosyal dayanışma ve kucaklaşma örnekleri verirler.zaten dini bayramın ikisinde de böyle bir dayanışma ve kucaklaşma vesilesi, efendimiz'in medine hayatının ikinci senesinden itibaren başlamış, hiçbir bayramda da efendimiz (sas) hazretleri bu dayanışma örneğini bırakmadan sürdürmüştür. bundan dolayı şafii mezhebinde kurbana (kuvvetli sünnet) gözüyle bakılmış, hanefilerde ise ayetteki (venhar) emri kurbanla yorumlanarak (vacip kuvvetinde) bir görev olarak benimsenegelinmiştir.-demek oluyor ki, kurban bayramı...

din:dinlerde benzer ibadet şekilleri ve kurban

islam'da namaz ibadeti    namaz temel ibadetlerdendir.    müminin miracı olarak kabul edilir.    namaz dinin direğidir.    samimi duygularla kılınan namazın insanları kötülüklerden alıkoyacağı kur'an-ı kerim'de ifade edilmektedir.     namaz ibadetinin belirli şart, şekil ve kuralları vardır: ergenlik çağına girmiş olmak, namaz öncesi abdest almak, namaz vakitleri, namazın kılınış biçimi vb.     pek çok çeşitleri vardır: farz, vacip, sünnet ve nafile namazlar gibi. yahudilik'te namaz ibadeti     günlük namaz: sabah, ikindi ve akşam    haftalık ve yıllık bayram namazları vardır.    haftalık namaz, şabat namazıdır.  &n...

bid’atleri güzel göstermeye çalışanların şüphelerine cevab

altıncı şüphe:izz b. abdusselâm bid’at konusunda şöyle demiştir: “ bid’atler vacip,  haram, mendub, mekruh ve mubah bid’atler olarak çeşitli gruplara ayrılır. bid’atleri tanımanın yolu ise, bunları şer’î kaidelere arz etmektir. bir bid’at şayet icap (farz) gerektiren kaidelere giriyorsa vacip, haram grubuna dahilse haram, mendup kısmına giriyorsa mendup, mubahlık kaidesine giriyorsa  mubahtır.” cevab:birincisi; yukarıda defalarca ifade edildiği gibi, kim olursa olsun hiç kimsenin sözünün peygamber (s.a.s.)’in sözüne karşı koyması caiz değildir.ikincisi; eş-şâtıbî şöyle demiştir; “ bid’at konusunda böyle bir ayrım sonradan ortaya atılmıştır. şer’î bir delile dayanmadığı gibi, savunmaya da muhtaçtır. zira bid&#...

Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !